مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

چطور ارز دیجیتال را نگهداری کنیم؟

آموزش کیف پول بیت کوین

اگر به تازگی با مفهومی به نام ارز دیجیتال یا بیت کوین آشنا شده باشید احتمالا می دانید چند مفهوم پایه ای و بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که باید به خوبی با تعریف و استفاده از آن ها آشنا باشید. 

یکی از مهم ترین مفاهیم در حوزه ارز های دیجیتال، کیف پول ارز دیجیتال است. اگر هنوز با این عنوان آشنا نشده اید در ادامه توضیح کوتاهی درباره چیستی آن به شما می دهیم. 

شما برای نگهداری از ارز های کاغذی خود مانند ریال به طور معمول نیاز به کیف پول دارید. شما از یک کیف پول فیزیکی استفاده کرده تا یک ارز فیزیکی را در آن نگهداری کنید. حال فرض کنید شما یک ارز دیجیتال دارید. برای نگهداری از آن نیاز به چه چیزی دارید؟! درست است، یک کیف پول دیجیتال. 

بدون داشتن یک کیف پول دیجیتال شما عملا نمی توانید از ارز دیجیتال خود نگهداری کنید. امن ترین مکان برای نگهداری از ارز دیجیتال درون یک کیف پول دیجیتال است. راه های دیگری نیز برای نگهداری از بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال مانند نگهداری در حساب صرافی وجود دارد اما هیچ کدام امنیت یک کیف پول را ندارند و ممکن است دارایی شما به دلایل مختلف به خطر بیافتد. 

حال شاید برایتان این سوال پیش بیاید که آیا حتما نیاز است که از آموزش کیف پول بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتال استفاده کنیم یا می توان به طور خودآموز نحوه کار کردن با آن را یاد گرفت؟ باید بگوییم که مثل بسیاری از آموزش ها، آموزش کیف پول بیت کوین نیز در تمام اینترنت یافت می شود اما باید بدانید که در این آموزش ها دو مشکل عمده وجود دارد. یکی آن که این آموزش ها بسیار پراکنده هستند و دیگری آن که در هیچ آموزش رایگانی به شما ترفند های کاربردی و مفید و گاهی حیاتی گفته نمی شود. به همین دلایل بهتر است بر روی سرمایه خود ریسک نکنید و با هزینه ای اندک یک پکیج آموزشی تهیه کرده و به طور اصولی کار با کیف پول ها را فراگیرید. 

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

اگر از مرحله اول رد شده اید و با مفاهیم اولیه آشنا شده اید تبریک می گوییم، اکنون باید از میان چند صد ارز دیجیتال یکی یا چند تا را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. حال باید یک انتخاب سخت داشته باشید. این که بر روی ارز های تازه وارد و ارزان سرمایه گذاری کنید و یا دارایی خود را بر روی ارز های قدیمی و حساب پس داده سرمایه گذاری کنید. 

اگر تازه وارد هستید گزینه اول را اصلا پیشنهاد نمی کنیم زیرا ریسک آن بسیار زیاد است و به احتمال زیاد سرمایه خود را از دست می دهید. ارز های تازه وارد معمولا نوسانات بسیار زیادی دارند و همان طور که می توانند در ارز چند ساعت سود های چند ده درصدی برسانند می توانند ضرر های چند ده درصدی هم برسانند و تمام این نوسانات در نصف روز می تواند رخ دهد. به همین دلیل معمولا فقط کاربران حرفه ای که با بازار آشنایی کامل دارند به سراغ این روش می روند. 

حال نوبت گزینه دوم و سوال اصلی است، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟ در حال حاضر دو ارز اصلی، قدیمی و موفق در بازار وجود دارند که می توان گفت از سایر ارز ها مطمئن تر هستند. بیت کوین و اتریوم ارز هایی هستند که چند سالی است بازار ارز های دیجیتال را در دست گرفته اند و بیشترین مقدار تراکنش را به خود اختصاص داده اند. اگر کاربر تازه وارد هستید و می خواهید بر روی ارز های دیجیتال مطمئن و با ریسک سرمایه گذاری قابل قبول سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می کنیم به سراغ بیت کوین و اتریوم بروید. اگر می خواهید فقط بر روی یک ارز سرمایه گذاری کنید پیشنهاد می کنیم بیت کوین را انتخاب کنید. اگر به نمودار های قیمتی این ارز نگاه کنید مشاهده می کنید که در طول عمر ۱۰ ساله خود، در اکثر سال ها توانسته است رشد قیمت مثبت را به ثبت برساند. شاید به همین دلیل است که پس از ۱۰ سال و با وجود صد ها ارز دیجیتال بروزتر و با قابلیت های بیشتر، هنوز این بیت کوین است که در صدر جدول ارز های دیجیتال جا خوش کرده است. 

پیشبینی آینده بیت کوین

آینده بیت کوین چگونه است؟

امسال یکی از مهم ترین سال ها برای بیت کوین به شمار می رود. این ارز دیجیتال در کمتر از 2 ماه دیگر قرار است برخی تغییرات اساسی را پشت سر بگذارد که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آن داشته باشد. اکثر سرمایه گذاران و پیش بینی کنندگان بازار نسبت به این تغییرات خوش بین هستند و بسیار به افزایش قیمت بیت کوین خوش بین هستند. 

مهم ترین سوالی که ذهن مردم را در مورد پیش بینی آینده بیت کوین به خود مشغول کرده است این است که این ارز تا کی قرار است به این روند خود ادامه دهد و آیا این احتمال وجود دارد که بیت کوین روزی فراموش شود؟ باید بگوییم که ممکن است روزی بیت کوین به فراموشی سپرده شود اما آن روز قطعا به این زودی ها نخواهد بود. یکی از دلایل فراموش نشدن این ارز دیجیتال این است که اکنون بیت کوین در اوج قدرت و شهرت خود قرار دارد و روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده می شود. هنوز هم این بیت کوین است که با هر موج قیمتی به تیتر خبری تبدیل می شود و مهم تر از همه این که اکثر سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار ارز های دیجیتال به آینده این ارز بسیار خوش بین هستند. به همین دلایل فعلا خبری از فراموشی بیت کوین نیست و می توانید با خیالی کاملا آسوده سرمایه گذاری خود را بر روی بیت کوین آغاز کنید. 

در آکادمی امید فدوی پکیج های آموزشی مختلفی از جمله دوره نوابغ ارز دیجیتال برای کاربران با تمامی سطوح تهیه شده است که می توانید با استفاده از آن ها خود را به یک فرد آشنا به بازار و حرفه ای در زمینه ارز های دیجیتال تبدیل کرده و سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. همچنین برای افراد علاقه مند امکان دریافت مشاوره غیرحضوری نیز تدارک دیده شده است. 

ارز های دیجیتال، یک بازار سرمایه گذاری جوان با بازدهی بالا


امروزه زندگی اکثر افراد دیجیتالی شده است و راه و روش انجام بسیاری از کار ها با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده است. نسل جدید هم همیشه به دنبال راه های پر بازده تر و در عین حال راحت تر و سریع تر برای رسیدن به اهداف خود می گردد. تا چند سال قبل در کشور ما ایران، سه بازار سرمایه گذاری اصلی وجود داشت. بازار بورس، طلا و ارز. اما اکنون و با پیشرفت روزافزون دنیای دیجیتال، این بازار های سرمایه گذاری نیز دستخوش تغییراتی شده اند. بازار های سرمایه گذاری قدیمی دیگر پاسخگوی قشر جوان و بروز نبوده و این دسته از افراد همیشه به دنبال یک بازار سرمایه گذاری جدید و با موقعیت های بهتر بوده است. بازار سرمایه گذاری جدید و با بازدهی بالا که چند وقتی است طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا و از جمله در ایران پیدا کرده است، بازار ارز های دیجیتال می باشد. بر خلاف بازار های سرمایه گذاری دیگر که اکنون کاملا به بلوغ رسیده اند و از سرمایه گذار اشباع شده اند، ارز های دیجیتال یک بازار در حال توسعه بوده و موقعیت های بسیاری برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد.

سیگنال ارزدیجیتال

این بازار چقدر سود دارد؟

برای توضیح این بخش به سراغ جدیدترین آمار منتشر شده می رویم تا به شما بگوییم در یک دهه گذشته شما از چه ثروتی غافل بوده اید. این آمار میزان سود شما را در یک بازه ۱۰ ساله، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ نشان می دهد. بر اساس این نتایج فرض شده است که شما در سال ۲۰۰۹ مبلغ ۱۰۰ دلار را بر روی شرکت های مختلف و بیت کوین سرمایه گذاری کرده باشید. برای مثال، اگر شما ۱۰۰ دلار بیت کوین، ۱۰۰ دلار از سهام اپل و ۱۰۰ دلار سهام آمازون را بودید، اکنون و پس از گذشت ۱۰ سال ارزش آن ۱۰۰ دلار به این صورت بود. شما ۹.۲ میلیون دلار بیت کوین، ۳۳۰۰ دلار سهام آمازون و ۲۴۰۰ دلار سهام اپل در اختیار داشتید. احتمالا الان کاملا متوجه این تفاوت در رقم و منظور ما از بازار پر سود شده اید.

اما چرا اینطور شد؟ چرا سرمایه گذاری روی بیت کوین سود میلیون دلاری داشت و سرمایه گذاری روی شرکت ها تنها چند هزار دلار؟ دلیل این اتفاق این است که سهام این کمپانی های بزرگ الان بیشتر از یک دهه است که به ثبات و بلوغ خود رسیده است و دیگر این امکان وجود ندارد تا سهام آن ها در یک مدت چند ساله چندی برابر شود. اما در مورد بیت کوین اصلا این طور نیست. بازار بیت کوین و در کل، بازار ارز های دیجیتال تنها ۱۰ سال از شروع کارشان می گذرد و هنوز به بلوغ کامل خود نرسیده است، به همین دلیل این بازار پتانسیل بسیار بالایی برای سود دهی دارد و می تواند اکثر سرمایه گذاران خود را راضی کند.

حال که متوجه پتانسیل بالای این بازار شده اید وقت آن رسیده است تا شما را با موارد مورد نیاز برای ورود به دنیای ارز های دیجیتال آشنا کنیم.

مشاور ارزدیجیتال

ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال چقدر است؟

در این بخش هم خبر های بسیار خوبی وجود دارد. ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال نسبت به سایر بازار های دیگر بسیار کمتر می باشد، مخصوصا در کشور ما. همان طور که احتمالا می دانید در کشور ما موارد بسیار زیادی هستند که بر روی وضعیت قیمت طلا و دلار و یا بازار بورس تاثیر می گذارند. این موارد آنقدر زیاد هستند که کمتر کسی می تواند حواسش به آن ها بوده و با ریسک کمتری سرمایه گذاری کند. به تمام این موارد خبر ها و اتفاقات روزمره کشور را هم اضافه کنید تا واقعا با ریسک این بازار ها روبرو شوید.

اما چرا بازار ارز های دیجیتال و بیت کوین ریسک پایین تری دارد؟ برخلاف بازار های دیگر، بازار بیت کوین و قیمت آن کاملا جهانی بوده و هیچ ارتباطی با اتفاقات داخل کشور ندارد. به همین دلیل پیش بینی های قیمتی برای ارز های دیجیتال آسان تر بوده و ریسک کمتری دارد.

همچنین در زمینه ارز های دیجیتال یک راهنمای بسیار بزرگ به نام سیگنال ارز دیجیتال نیز وجود دارد. سیگنال ارز دیجیتال در اصل یک نمودار است که توسط تحلیلگران بسیار ماهر و باتجربه با کمک کامپیوتر های محاسباتی بسیار پیشرفته رسم می شود. در این نمودار ها پیش بینی قیمتی هر ارز دیجیتال به شما گفته می شود. همچنین مشخص می شود که الان زمان آن است که ارز مورد نظرتان را بخرید یا بفروشید. با استفاده از این سیگنال ها حتی افرادی که تجربه ندارند و برای اولین بار می خواهند در بازار ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنند نیز می توانند با ریسک پایینی کار خود را آغاز کنند.

دوره ارزدیجیتال

آیا آموزش ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

این یک واقعیت است که شما بدون هیچ تجربه و دانش خاصی در زمینه ارز های دیجیتال می توانید وارد این بازار شده و خرید و فروش کنید. اما باید این را هم بدانید که اگر اکنون ۱۰۰ دلار بخرید، ۱۰ سال آینده چند میلیون دلار نخواهید داشت. الان زمان آن است تا با علم و آگاهی درست وارد این بازار شده و با یک سرمایه گذاری درست و فکر شده خود را به سود بالایی که به دنبال آن هستید برسانید. در دوره ارز دیجیتال به طور کامل تمام مواردی که لازم است در زمینه ارز های دیجیتال از آن خبر داشته باشید به شما گفته می شود. در دنیای ارز های دیجیتال شما هم می توانید ارز بخرید، هم می توانید خودتان ارز مورد نیازتان را تولید کنید، اما این موارد نیاز به آموزش و فراگیری اصول و مبانی ارز های دیجیتال دارد. دوره ارز دیجیتال برای کسی که می خواهد یک سرمایه گذاری اصولی، حساب شده و با ریسک پایین را انجام دهد لازم است.

آموزش بیت کوین

با ارز های دیجیتال آشنا هستم اما نمی دانم بر روی چه ارزی سرمایه گذاری کنم، چکار کنم؟

اگر شما با ارز های دیجیتال آشنا هستید و می خواهید سرمایه گذاری خود را در این بازار جذاب شروع کنید احتمالا در هنگام ورود به این بازار دچار سردرگمی می شوید. صد ها ارز دیجیتال وجود دارد که می توانید بر روی آن ها سرمایه گذاری کنید. بهترین راه برای شروع یک سرمایه گذاری موفق در بازار ارز های دیجیتال استفاده از مشاور ارز دیجیتال است. مشاوره های ارز دیجیتال به دو صورت حضوری و مجازی انجام می شود و می توانید با توجه به نیاز و علاقه خود هر کدام از این موارد را انتخاب نمایید. در جلسات مشاوره به شما گفته می شود بر روی چه ارزی سرمایه گذاری کنید و یا اگر می خواهید خودتان دست به کار شده و ارز استخراج کنید باید چه کار هایی برای آن انجام دهید.

اگر به سرمایه گذاری بر روی ارز های دیجیتال و بیت کوین فکر می کنید اصلا نگران نباشید و بدون هیچ شک و تردیدی سرمایه گذاری خود را شروع کنید و آینده خودتان را آن طور که دوست دارید به دست آورید.

در گروه آموزشی امید فدوی برای علاقه مندان به ارز های دیجیتال با تمام سطوح، طرح های آموزشی با بهترین کیفیت و با گارانتی بازگشت وجه در نظر گرفته شده است. همچنین امکان دریافت مشاوره به دو صورت حضوری و غیر حضوری نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

آشنایی با بهترین صرافی ارز دیجیتال


آموزش ارزدیجیتال

نمی توان انکار کرد که در طول یک دهه گذشته زندگی افراد در تمام نقاط دنیا بیشترین وابستگی و ارتباط را با تکنولوژی و دستگاه های دیجیتال پیدا کرده است. حتی افرادی که در برابر این زندگی دیجیتالی مقاومت کرده و سعی به استفاده نکردم از این وسایل دیجیتال داشته اند نیز اکنون هر کدام به نوعی با زندگی دیجیتال و به روز درگیر شده اند. 

در این میان اما قشر جوان و باسواد جامعه بهترین و بیشترین میزان ترکیب شدن با زندگی دیجیتال را تجربه می کند و توانسته با استفاده از همین وسایل ساده ای که در خانه و محل کار تا درون جیب هر فرد وجود دارد به موفقیت خای بسیاری دست پیدا کند. 

دیجیتالی شدن زندگی ها باعث به وجود آمدن روش ها و انواع جدیدی برای انجام دادن کار ها شده است. برای مثال در روش سنتی، هنگامی که قصد داشتید سرمایه گذاری کنید باید به بازار بورس یا طلا و جواهر و یا به سراغ صرافی ها می رفتید و پس از چند ساعت معطلی در نهایت احتمالا می توانستید سرمایه گذاری خود را انجام دهید. این در حالی است که خوش شانس می بودید و درگیر کلاهبرداری و ماجرا های وابسته به آن نمی شدید. 

اما زندگی دیجیتال با خود نوع جدیدی از سرمایه گذاری را به همراه آورد. سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال. ارز های دیجیتال از حدود ۱۰ سال پیش کار خود را شروع کردند و در این مدت می توان گفت همه ساله به کاربران خود سود های فراوانی رسانده اند و به همین دلیل در میان تمام اقشار جامعه به محبوبیت فراوانی دست یافته اند. 

آموزش صرافی بایننس

چطور ارز دیجیتال بخریم؟

از نظر کلی خرید ارز دیجیتال نیز مانند خرید ارز های کاغذی مانند دلار و یورو است. بهترین و مطمئن ترین راهی که می توانید در آن ارز کاغذی تهیه کنید رفتن به صرافی و خرید ارز مورد نظر است. در مورد ارز های دیجیتال نیز کلیت به همین صورت است اما تمام اسن کراحل به صورت دیجیتال انجام می شود. برای خرید و فروش ارز دیجیتال هیچ صرافی فیزیکی وجود ندارد که به آن مراجعه کنید و تبدیل ارز خود را انجام دهید. ارز های دیجیتال صرافی های دیجیتال دارند. 

اگر بخواهیم در زمینه آموزش ارز دیجیتال به صورت کوتاه و مختصر نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ها را به شما توضیح دهیم باید بگوییم که این صرافی ها همگی به صورت سایت هستند. شما در این سایت ها عضو شده و در اکثر موارد نیاز است تا مدارک هویتی خود را جهت احراز هویت ارسال کرده و پس از تایید آن می توانید خرید و فروش خود را انجام دهید. 

شما می توانید پول دیجیتال خود را در حساب کاربری خود در صرافی نگه دارید و یا آن را به کیف پول دیجیتال خود منتقل کنید. البته در آموزش های ارز دیجیتال به طور کامل به شما توضیح داده می شود که چرا بهتر است پول خود را به مقدار زیاد و مدت طولانی در حساب صرافی نگه ندارید. 

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟

صرافی های زیادی هستند که در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال فعالیت می کنند اما بدون شک یکی از بهترین و معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال، صرافی بایننس می باشد. اگر می خواهید معتبر بودن این صرافی را بهتر درک کنید باید بگوییم این صرافی یکی از منابع تعیین کننده ی قیمت بازار می باشد. اکثر سایت های معتبر در زمینه ارز دیجیتال بایننس را به عنوان منبع قیمتی خود اعلام می کنند به همین دلیل اگر در این صرافی فعالیت کنید همیشه خیالتان از بابت بروز بودن قیمت راحت است. 

صرافی بایننس یکی از پیشرفته ترین صرافی های موجود نیز به شمار می رود و برای رفاه کاربران خود قابلیت های بسیار فراوانی را اضافه کرده است که خرید و فروش ارز دیجیتال را از هر زمان دیگری ساده تر کرده است. 

گروه آموزشی امید فدوی

برای مثال یکی از کاربردی ترین قابلیت های این صرافی قابلیت استاپ لاس می باشد. با این قابلیت شما می توانید تنظیم کنید که اگر ارز دیجیتالی که در اختیار دارید از یک قیمتی پایین تر رفت ارز دیجیتال شما فروخته شود و جلوی ضرر گرفته شود. کاربردی بودن این قابلیت را زمانی درک خواهید کرد که برای مثال در هنگام قطعی اینترنت در چند هفته گذشته، قیمت بیت کوین پیش از قطعی حدود ۸۰۰۰ دلار بود و پس از وصل شدن اینترنت به حدود ۶۵۰۰ رسیده بود. در این میان افرادی که از این قابلیت استفاده کرده بودند جلوی ضرر خود را گرفتند و افرادی که از این قابلیت بهره نبرده بودند ضرر های زیادی کردند. این تنها یک نمونه از کارآمدی بسیار بالای این قابلیت می باشد. در این صرافی قابلیت های فراوان دیگری نیز وجود دارند که هر کدام می توانند به شما کمک کنند.

در بخش آموزش صرافی بایننس تمامی قابلیت های این صرافی به طور کامل و به صورت تصویری و عملی به شما نشان داده می شود و می توانید با خیالی راحت و با ریسکی پایین تر از هر زمان به خرید و فروش ارز های دیجیتال بپردازید. 

 

آموزش ارز دیجیتال ضروری است؟

آموزش ارز دیجیتال ضروری نیست. شما می توانید مانند هر کار دیگری، اطلاعات و موارد لازم در زمینه ارز دیجیتال را خودتان از طریق اینترنت به دست آورید. اما فراموش نکنید که در بحث ارز های دیجیتال سرمایه گذاری شما به صورت دلار بوده و به طور معمول برای شروع کار نیز با رقم های چند دلاری باید کار خود را شروع کنید. در نتیجه و مانند هر سرمایه گذاری دیگری، اگر تازه کار هستید احتمال ضرر در سرمایه گذاری های اول زیاد است. 

با گذراندن دوره آموزش خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال می توانید با علم کامل و با ریسک بسیار پایین تر شروع به سرمایه گذاری کنید. 

در گروه آموزشی امید فدوی برای تمام افراد با هر نوع بودجه و هر سطحی از اطلاعات دوره های آموزشی وجود دارد و با انتخاب هر کدام از دوره ها می توانید به صورت یک فرد حرفه ای سرمایه گذاری خود را شروع کنید. 

نحوه سرمایه گذاری روی بیت کوین در ایران


سرمایه گذاری در بیت کوین در ایران

اگر شما هم اخبار روز دنیا را از پلتفرم های مختلف مانند تلویزیون یا شبکه های اجتماعی دنبال می کنید قطعا تا به حال با نام بیت کوین آشنا شده اید. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که عمری ۱۰ ساله داشته و در این مدت توانسته ارزش قیمتی خود را از تقریبا هیچ، به چندین هزار دلار برساند. اما اصلا ارز دیجیتال چیست و چرا این قدر با ارزش و مهم شده است؟

ارز های دیجیتال در ابتدای عرضه خود اصلا قصد نداشتند که تبدیل به یک ابزار حفظ سرمایه شوند. هدف اصلی و اولیه از ارائه این ارز های دیجیتال حذف شدن دلال ها و واسط های مالی بود که در ازای انجام تراکنش ها از کاربران درصد زیادی کارمزد می گرفتند. همچنین در زمینه ارز های دیجیتال دیگر چیزی با نام ارز دیجیتال تقلبی یا بیت کوین تقلبی وجود ندارد. زیرا این ارز ها طوری برنامه ریزی شده اند تا امکان وارد کردن ارز تقلبی در سیستم آن ها وجود نداشته باشد. همین دلایل اولیه کافی بود تا نظر مردم به سمت ارز های دیجیتال که اولین آن ها بیت کوین بود جلب شود. بسیاری از مردم دریافتند که با استفاده از این ارز های دیجیتال بسیاری از دغدغه های آنان بر طرف شده و می توانند بدون وجود مشکلات قبلی تراکنش های خود را انجام دهند. این شروع ماجرا بود، جایی که باعث شد بیت کوین رشد کرده و تبدیل به یک انقلاب اقتصادی در دنیا شود.

همان طور که می دانید روند تعیین قیمت بسیاری از وسایل در بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا انجام می شود و بیت کوین نیز برای تعیین قیمت خود از همین قاعده استفاده می کند. میزان عرضه بیت کوین محدود است و این در حالی است که روز به روز به تعداد افرادی که با این ارز دیجیتال آشنا شده و به دنبال خرید آن می روند افزوده می شود. به همین دلیل قیمت این ارز همیشه رو به افزایش بوده و تبدیل به یک سرمایه گذاری بسیار خوب شده است.

چگونه در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم

آیا در ایران هم می توان بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد؟

بسیاری از کسانی که با بیت کوین آشنا می شوند می خواهند از نحوه سرمایه گذاری در بیت کوین در ایران آگاه شوند. باید به شما بگوییم که سرمایه گذاری بر روی این ارز موفق در ایران هم تقریبا مانند سایر نقاط دنیا است و تفاوت چندانی ندارد.

اگر می خواهید با مراحل کلی این کار آشنا شوید و بفهمید باید چگونه در بیت کوین سرمایه گذاری کنیم اکنون به شما مراحل کار را خواهیم گفت. اول از همه شما نیاز به پول دارید. اما این که چه مقدار پول نیاز دارید کاملا به خودتان بستگی دارد. در بازار ارز های دیجیتال شما با سرمایه یک دلاری هم می توانید کار را شروع کنید. اما خب اگر یک دلار بگذارید، اندازه یک دلار هم سود می کنید. پس هرچه مقدار سرمایه اولیه شما بیشتر باشد، روند پیشرفت شما نیز سریعتر و بهتر خواهد بود. در مرحله بعد باید یک سایت برای خرید و فروش بیت کوین پیدا کنید. این سایت ها صرافی های آنلاین هستند که وظیفه آن ها خرید و فروش ارز های دیجیتال می باشد. معتبرترین سایت سرمایه گذاری بیت کوین در دنیا را شاید بتوان صرافی های خارجی مانند Binance معرفی کرد. اما شما حتما مجبور نیستید از سایت های بین المللی استفاده کنید. در داخل ایران هم صرافی هایی هستند که ارز های دیجیتال خرید و فروش کرده که با یک جست و جوی ساده می توانید آن ها را پیدا کنید. پس از این بخش تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در این صرافی های آنلاین و خرید بیت کوین می باشد.

آینده سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟


بهترین ارز برای سرمایه گذاری

زندگی دیجیتال چیزی است که هیچ راه فراری از آن وجود ندارد. روز به روز به تعداد کار هایی که می توانیم آن ها را به صورت کامپیوتری انجام دهیم افزوده می شود و مهم نیست چقدر مقاومت می کنید، این راه های جدید آنقدر ساده و خوب هستند که حتی کسانی که از تکنولوژی فراری هستند نیز دست آخر به سراغ آن ها می روند. اگر تا همین چند سال قبل می خواستید بر روی بازاری مانند ارز و دلار سرمایه گذاری کنید، باید به سراغ صرافی ها و یا دلالان سطح شهر رفته و پول خود را بر روی یک ارز سرمایه گذاری کردید. اما این کار بدون ریسک نبود، اولین خطری که شما با آن درگیر می شدید موضوع تقلبی بودن یا نبودن اسکناس های دریافتی بود و اگر از این مرحله با موفقیت رد می شدید نوبت به آن می رسید تا هر روز با استرس به اخبار نگاه کنید و منتظر آن باشید تا در بخش اخبار اقتصادی از وضعیت ارز خریداری شده خود مطلع می شدید. این بازار پر خطر شاید برای خیلی ها جواب داده باشد اما برای بسیاری به ریسکش نمی ارزید.

به همین دلیل افرادی که راه های سرمایه گذاری قدیمی را نمی پسندیدند به سراغ پیدا کردن راه های جدید و کم خطر تری برای سرمایه گذاری رفتند. یکی از این راه های کم خطر و در عین حال بسیار مناسب، بازار ارز های دیجیتال بود. بازاری که عمر آن تنها به ۱۰ سال می رسد و به همین دلیل هنوز از سرمایه گذار اشباع نشده و به هر کس با هر سطح دارایی اجازه سرمایه گذاری می دهد. اما در همین بازار ارزی تازه کار هم، از همان روز اول نام یک ارز بیشتر از همه به چشم می خورد و سر و صدا به پا می کرد. بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که توانست نظر مردم را به سمت خود جلب کرده و انقلابی در زمینه اقتصادی به وجود آورد. در ادامه می خواهیم به شما از بهترین ارز برای سرمایه گذاری تعریف کنیم و بگوییم این ارز چگونه تقریبا تمام سرمایه گذاران خود را راضی نگه داشته است.

بهترین ارز برای سرمایه گذاری

بیت کوین، بهترین ارز دیجیتال

اگر در هر کجا صحبتی درباره ارزهای دیجیتال آینده دار باشد قطعا و حتما باید نام بیت کوین آورده شد. این ارز دیجیتال در طول عمر ۱۰ ساله خود فراز و نشیب های زیادی را سپری کرده است اما اگر نگاهی به روند قیمتی آن در طول این ۱۰ سال بیاندازیم متوجه می شویم که در نهایت، شیب نمودار آن به سمت بالا بوده و به همین دلیل هرکس که این ارز را نزد خود نگه داشته برنده شده است.

سرمایه گذاری در بیت کوین بسیار ساده است. شما برای شروع کار فقط نیاز به یک دلار دارایی دارید تا بتوانید سرمایه گذاری خودتان را بر روی این ارز دیجیتال آینده دار شروع کنید. البته این نکته را هم بدانید که شما همان مقدار که پول بدهید سود می کنید. هرچه پول بیشتری بگذارید، سود بیشتری هم به دست خواهید آورد.

شاید با خود بگویید که ما زیادی طرفداری بیت کوین را می کنیم و اصلا خبری از این سود های شگفت آوری که می زنیم نیست. اجازه دهید به شما بگوییم اگر در سال ۲۰۱۹ و فقط به مدت ۶۶ ماه بر روی بیت کوین سرمایه گذاری می کردید چه سودی به دست می آوردید.

بیت کوین در سال ۲۰۱۹ کار خود را با قیمت کمتر از ۴۰۰۰ دلار شروع کرد. پس از گذشت حدود ۶ ماه به قله قیمتی خود در سال ۲۰۱۹ رسید و توانست قیمت هر واحد خود را به ۱۳۰۰۰ دلار برساند. یعنی شما در ۶ ماه می توانستید بدون این که هیچ کاری انجام دهید ۹۰۰۰ دلار پول نداشته را به حساب خود واریز کنید. اما شاید با خود بگویید در آن زمان که مشخص نبود قیمت بیت کوین به قله خود رسیده است و احتمالا در آن زمان اگر بیت کوین داشتیم آن را نگه می داشتیم. باید بگوییم حتی در این صورت باز هم شما بنده بودید. اکنون در که روز های آخر سال ۲۰۱۹ به سر می بریم قیمت بیت کوین بیشتر از ۷۰۰۰ دلار است و می توانید ببینید که حتی در صورت نگه داشتن آن هم سود می کردید. بیت کوین ارزی است که نباید به آن شک کرد و هر چه زودتر سرمایه گذاری روی آن را شروع کنید شانس به دست آوردن سود بیشتری را نیز خواهید داشت.