مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

کیف پول سرد و گرم چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر بازار ارزهای دیجیتال رونق گرفته است. به‌همین علت بسیاری از افراد به خرید این نوع از ارزها روی آورده‌اند.

این ارزها درواقع پول‌های الکترونیکی هستند و براساس علم رمزگذاری شده‌اند. این رمز‌ها به‌صورت غیر متمرکز وجود دارند و هیچ سازمان و نهادی نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند.

از زمان به‌وجود آمدن رمزارزها، ارزهای دیجیتالی مختلفی وارد بازار شدند که اولین آن‌ها بیت کوین است. این ارز در سال ۲۰۰۸ به بازار آمد و با ورود خود توانست مشکلاتی از جمله اعتماد به شخص سوم در معاملات حضوری را حل کند.

بنابراین بسیاری از افرادی که به بانک‌ها اعتماد نداشتند به خرید بیت کوین و دیگر ارزها روی آوردند و از آن موقع تا کنون ارزهای دیجیتال رونق بسیار خوبی گرفتند.

برای نگهداری از این ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد که دانستن آن‌ها برای تمام خریداران کریپتوکارنسی‌ها ضروری است.

علاوه بر این آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال و نحوه کار کردن با آن‌ها نیز نیازمند گذراندن دوره جامع ارزهای دیجیتال توسط بهترین مربی ارز دیجیتال است.

در ادامه این مطلب به‌طور کامل درباره موضوعاتی از جمله ارز دیجیتال چیست و چه تفاوتی بین کیف پول‌های سرد و گرم وجود دارد صحبت می‌کنیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

https://harfetaze.com/184772/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%be%d9%88%d9%84-%d8%b3%d8%b1%d8%af-%d9%88-%da%af%d8%b1%d9%85/

 

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع به پول‌های الکترونیکی گفته می‌شود که براساس علم رمزگذاری شده هستند. این ارزها را می‌توان به‌صورت الکترونیکی ذخیره، تولید و منتقل کرد و همه این مراحل نیز به‌صورت دیجیتالی انجام می‌شوند.

از آن جایی که ارز دیجیتال سیستم پولی خود را دارد، بنابراین در این سیستم دیگر نیازی نیست برای تولید پول و انجام تراکنش‌ها از اشخاص ثالث و بانک‌ها استفاده کرد. در این سیستم پولی الکترونیکی از یک سیستم رمزنگاری شده استفاده می‌کنند.

برای نگهداری از رمز ارزها روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله این روش‌ها می‌توان به نگهداری در کیف پول صرافی، کیف پول دیجیتالی و کیف پول سرد اشاره کرد. هر کدام از این موارد مزایا و معایبی دارند که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول صرافی

نگهداری از ارزهای دیجیتالی در کیف پول صرافی‌ها ریسک بسیار بالایی دارد. زیرا بسیاری از افراد با قرار دادن سرمایه خود در این کیف پول‌ها، سرمایه صرافی را افزایش می‌دهند و از آن جایی که تمام معاملات و کارهای مرتبط با این ارزها به‌صورت دیجیتالی است، بنابراین هکرها می‌توانند تمام دارایی‌های صرافی را هک کنند و به مالکیت خود دربیاورند.

به همین دلیل بسیاری از صرافی‌ها دارایی‌های خود را درون کیف پول‌های سرد ذخیره می‌کنند و فقط مقداری از آن را برای انجام معاملات روزانه به‌صورت آنلاین نگه می‌دارند. در مواردی که شنیدید ارز دیجیتال یک صرافی هک شده است باید بدانید که دارایی‌های آنلاین آن مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

کیف پول گرم

این کیف پول‌ها به اینترنت متصل هستند و روی دستگاه‌هایی از جمله انواع موبایل‌ها، دسکتاپ و تبلت‌ها به اجرا درمی‌آیند و به آن‌ها کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌گویند. در این والت‌ها کلیدهای خصوصی وجود دارند که به‌صورت آنلاین در کیف پول نگهداری می‌شوند.

بنابراین هکرها می‌توانند به‌راحتی این کیف پول‌ها را مورد حمله قرار دهند و دارایی‌های فرد را بدزدند. برای این که بتوانید درک درستی از این والت‌ها داشته باشید، کیف پول فیزیکی‌تان را در نظر بگیرید. شما از کیف پول خود برای ذخیره مقدار مورد نیازتان استفاده می‌کنید، نه تمام دارایی‌های‌تان.

در نتیجه باید بدانید که والت‌های گرم نیز برای نگهداری از مقدار کمی از سرمایه ارزی شخص هستند نه تمام دارایی‌ها، زیرا در صورت هک شدن ممکن است تمام ذخیره ارز دیجیتالی شما از بین برود.

بهترین کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم بسیار زیادی برای تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 کیف پول سامورایی: حریم خصوصی این والت امن است و کدنویسی باز دارد. علاوه بر این تمام ویژگی‌های جدید بیت کوین نیز در این کیف پول لحاظ می‌شوند.
 والت Bread: این کیف پول از بهترین والت‌های آیفون به‌شمار می‌رود و به‌تازگی نسخه اندروید خود را نیز وارد بازار کرده است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به کنترل کردن کلیدهای خصوصی توسط کاربر اشاره کرد.
 کیف پول میسلیوم: میسلیوم یکی از والت‌هایی است که کاربری خوبی دارد و فرد استفاده کننده می‌تواند به‌راحتی با آن کار کند، بکاپ بگیرد و نسخه پشتیبان تهیه کند. دریافت و ارسال توکن توسط این والت نیز بسیار آسان است.
 والت اج: اج یکی از انواع کیف پول است که برای کاربران آیفون نیز خدمات ارئه می‌دهد. کار کردن با این برنامه برای افراد تازه‌کار بسیار راحت خواهد بود، زیرا در این کیف پول ویژگی لاگین در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این والت اج به‌طور خودکار از اطلاعات ارزی فرد نسخه پشتیبان می‌گیرد. بنابراین دیگر لازم نیست به‌صورت دستی از اطلاعات ارزی خود بک آپ بگیرید.

کیف پول سرد

این کیف پول‌ها عملیات ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را به‌صورت آفلاین انجام می‌دهند. بنابراین نمی‌توان این نوع والت‌ها را از راه دور هک کرد. در نتیجه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از این کیف پول‌ها برای ذخیره ارزهای خود استفاده کنند.

به‌طور کلی ذخیره ارزهای دیجیتال در والت‌های سرد از روش‌های امن و مطمئن ذخیره‌سازی به‌شمار می‌روند.

مزایای داشتن کیف پول سرد

داشتن کیف پول سخت‌افزاری مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد.

 داشتن لایه‌های امنیتی بسیار زیاد و در نتیجه ایمن بودن کیف پول سخت‌افزاری در برابر سایت‌های فیشینگ، بدافزارها و حملات سایبری
 حفظ و نگهداری ارزهای دیجیتالی متفاوت در یک مکان. این کیف پول‌ها می‌توانند در یک زمان از چندین ارز پشتیبانی کنند و با بلاک چین‌های متفاوت همکاری داشته باشد.
علاوه بر این می‌توان از همه این ارزها نسخه پشتیبان نیز تهیه کرد.
 از این والت که شباهت زیادی به یو اس بی دارد، می‌توانید در هرکجای دنیا که باشید استفاده کنید. برای استفاده از آن نیز دیگر نیازی به ایجاد حساب کاربری نخواهد بود.
 با استفاده از والت سخت‌افزاری می‌توانید به‌صورت مستقیم ارزهای خود را ترید کنید. ترید کردن ارز به این شیوه از امن‌ترین راه‌های انتقال ارز به‌شمار می‌رود.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

 والت لجر نانو ایکس: از جمله بهترین سازندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توان به شرکت لجر اشاره کرد. از بهترین ویژگی‌های این کیف پول می‌توان قابلیت اتصال آن به گوشی‌های هوشمند را نام برد.
بنابراین افراد می‌توانند در هر جایی که باشند به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنند.
 والت سخت‌افزاری ترزور: این کیف پول رابط کاربری یوزرفرندلی دارد و از ارزهای بسیار مختلفی پشتیبانی به‌عمل می‌آورد.
 والت لجر نانو اس: این کیف پول از قیمت پایینی برخوردار است و تمام امکانات تامین امنیت را در خود دارد. به همین علت کابران زیادی به خرید این کیف پول روی آورده‌اند.
 والت سخت‌افزاری ترزور تی: این کیف پول یک نمایشگر لمسی دارد و از کارت حافظه میکرو یو اس دی نیز پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که متوجه شدید ارزهای دیجیتال پیچیدگی خاص خود را دارند و افرادی که به آن‌ها علاقه دارند، نمی‌توانند بدون هیچچ آموزشی و صرفا از طریق مطالب موجود در اینترنت به خرید آن‌ها روی بیاورند.

بنابراین برای آشنایی بیشتر با ارزهای دیجیتال و پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال چیست، بهتر است دوره جامع ارزهای دیجیتال را تهیه کنید. البته باید دقت داشته باشید که این دوره توسط بهترین مربی ارز دیجیتال مانند امید فدوی ارائه شده باشد.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد صرافی کوینکس بدانید

صرافی coinex یک صرافی ارز دیجیتال است که اولین بار در هنگ کنگ رونمایی و در انگلستان ثبت شده است و از دسامبر ۲۰۱۷ فعالیت می‌کند. مانند نوبیتکس که یکی از صرافی‌های برتر داخلی است، کوینکس نیز در میان صرافی‌های خارجی حرفی برای گفتن دارد.

در ادامه این صرافی را بیشتر معرفی می‌کنیم.

معرفی صرافی کوینکس

یک بررسی درباره این صرافی نشان می‌دهد شرکت مسئول این صرافی ViaBTC است. یک شرکت دارای مزرعه استخراج ارز چینی که مسئول مقدار قابل توجهی هش ریت برای بسیاری از شبکه‌های ارز دیجیتال است، اگرچه این اطلاعات به‎‌صراحت توسط کوینکس بیان نشده است. کوینکس به سرعت بالا، هزینه کم، رابط کاربر پسند و امنیت بالای خود افتخار می‌کند.

کوینکس از تعداد زیادی توکن ارز دیجیتال و همچنین آلت‌کوین پشتیبانی می‌کند. کوینکس نرخ کارمزد متفاوتی برای کاربران متفاوت خود به اسم «دریافت‌کنندگان» و «سازندگان» دارد. هزینه‌های معامله برای دریافت‌کنندگان ۰.۱۵ درصد بوده که کمی کمتر از میانگین جهانی است.

http://www.qudsonline.ir/news/766772/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اکثر پلتفرم‌های رقابتی تبادل ارز، هزینه‌های معاملاتی را بین ۰.۱۵ تا ۰.۱۰ درصد حساب می‌کنند. این امر کوینکس را در رقابت با پلتفرم‌های مبادله قرار می‌دهد. سازندگان ۰.۰۵ درصد حق معامله را دریافت می‌کنند. هزینه برداشت هم ۰.۰۰۱۵ BTC است که تقریبا با میانگین صرافی‌های دیگر برابری می‌کند.

کوینکس به نحوی طراحی شده است که به این پلتفرم این امکان را می‌دهد که هزاران تراکنش را در یک ثانیه پردازش کند و سرعتی بالاتر از حد متوسط ​​داشته باشد. این صرافی از پروتکل‌های پیشرفته SSL و همچنین کیف پول‌های چند امضایی و سیستم احراز هویت دو عاملی (۲FA) به‌منظور ایجاد امنیت بیشتر استفاده می‌کند.

صرافی coinex از سراسر جهان کاربر می‌پذیرد، زیرا وب‌سایت آن با عبارت «Golbal Market Oriented» از شما استقبال می‌کند. برخلاف بیترکس که با تحریم کاربرهای ایرانی خود منجر به راه‌اندازی صرافی آنلاین ایرانی نوبیتکس شد.

وب‌سایت آن‌ها چندین زبان رابط و همچنین یک اپلیکیشن تلفن همراه برای کسانی که ترجیح می‌دهند در هر زمان ترید کنند ارائه می‌دهد که باعث می‌شود کوینکس همان‌طور که تیم راه‌اندازی آن می‌خواهند کاملا کاربرپسند باشد.

این وب‌سایت به شکلی جذاب و ساده طراحی شده است، به‌طوری که کاربران عادی می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. برای یادگیری کار در این صرافی پیشنهاد می‌کنیم به آکادمی امید فدوی مراجعه کنید.

همچنین در ۲ آوریل ۲۰۱۹، کوینکس چیزی به‌نام «شتاب‌دهنده» را دوباره راه‌اندازی کرد. این سرویس برای ترویج و کمک به پروژه‌های بلاک چین ساخته شده است که متخصصان صرافی معتقدند پروژه‌هایی قابل اعتماد و با کیفیت بالا هستند.

معامله‌گران این پلتفرم همچنین می‌توانند در شتاب‌دهنده شرکت کنند و با مشارکت نیز بخشی از سود پروژه را دریافت کنند، مشروط بر اینکه خوب پیش برود. به زبان ساده: مانند شرکت درICO ها است اما کسی (متخصصان خود صرافی) از قبل بعضی از تحقیقات را که همیشه باید انجام شوند برای شما انجام داده است.

http://www.qudsonline.ir/news/766772/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

مقایسه دو صرافی Binance با CoinEx

هنگام انتخاب یک صرافی برای معامله، باید مدت زمان فعالیت آن در بازار را در نظر بگیرید. صرافی‌های قدیمی معمولا شهرت خوبی دارند و بیشتر قابل اعتماد هستند. این که از یک صرافی قدیمی استفاده کنید شاید تصمیم خوبی باشد.

همچنین باید به مکانی که صرافی قرار دارد توجه کنید. بعضی از کشورها مقررات مالی سختگیرانه‌ای دارند که این امر باعث می‌شود در صورت لزوم نتوان از دادگاه کمک گرفت.

بایننس و کوینکس هر دو متمرکز هستند. در هر دو صرافی فقط با یک جیمیل به‌صورت رایگان ثبت‌نام انجام می‌شود.

در صرافی coinex می‌شود با IP ایران کار کرد در حالی که بایننس IP ایران را نمی‌پذیرد و نیاز به یک VPN یا VPS آی ‌پی ثابت دارد. شما بدون نیاز به یک VPN یا VPS آی ‌پی ثابت می‌توانید در کوینکس کار کنید.

بایننس دارای یک اپلیکیشن تلفن همراه برای آی او اس و اندروید است. CoinEx نیز یک اپلیکیشن موبایل برای هر دو پلتفرم دارد.

مزایای فوق‌العاده صرافی coinex

صرافی کوینکس به‌واسطه مزیت‌های خوبی که دارد بسیاری از ایرانیان را به‌سوی خود جذب کرده است. تعدادی از این مزایا به شرح زیر هستند:

تنوع گسترده‌ای از رمزارزها برای تجارت

صرافی CoinEx دارای طیف گسترده‌ای از رمزارزها (سکه و توکن) برای معامله است. این رمزارزها به همراه رمزارزهای اصلی پلتفرم معامله می‌شوند یعنی رمزارزهایی مانند بیت‌کوین کش(BCH) ، بیت‌کوین (BTC)، اتریوم(ETH)  و تتر (USDT).

هزینه‌های پایین معاملات

صرافی CoinEx فقط ۱۰/۰ درصد از دریافت‌کنندگان بازار دریافت می‌کند اما از سازندگان بازار (تریدری که تعهد می‌دهد در هر زمان با قیمت‌های مشخص خرید یا فروش کند) هزینه‌ای برای معاملات صرافی دریافت نمی‌شود.

معاملات سریع فرابورس

این پلتفرم می‌تواند معاملات «خارج از بورس» را در مدت زمانی سریع پردازش کند. این بدان معناست که معاملات در این پلتفرم محدود به ارزهای خاصی نیست اما می‌توان با استفاده از رمزارزها معاملات را انجام داد.

پلتفرمی بسیار امن

صرافی کوینکس دارای یک سیستم امنیتی «حفاظت از تمام ابعاد» است. این پلتفرم از پروتکل‌های مختلفی برای ایمن‌سازی ابعاد مختلف خود استفاده می‌کند. می‌توانید مطمئن باشید که تمام معاملات مربوط به پرداخت‌ها، مبادلات ارزی و نقل‌وانتقالات انجام شده در پلتفرم بسیار امن هستند.

یک پلتفرم تجاری آسان با ابزارهای نموداری پیشرفته

نمودار روی این پلتفرم تجزیه‌وتحلیل مسیر بازار را با استفاده از ابزارهای پیشرفته ترسیم نمودار برای معامله‌گران آسان می‌کند.

استخراج ارز تجارت محور

این صرافی مفهوم « استخراج ارز تجارت محور» خود را اعلام کرده است که به انتشار توکن‌های CET کمک می‌کند که در پلتفرم معاملاتی کوینکس مجددا به کاربران اختصاص می‌یابد.

تمام هزینه‌های معامله در پلتفرم محاسبه و به توکن CET تبدیل می‌شوند. سپس توکن‌های CET بسته به حجم معاملات برای معامله‌گران توزیع می‌شوند.

صرافی کوینکس از روشی واضح برای توزیع توکن استفاده می‌کند. زیرا کلیه هزینه‌های تراکنش جمع‌آوری شده و نحوه توزیع آن‌ها در زمان واقعی در سایت نمایش داده می‌شود.

برای سهیم بودن در بخشی از توزیع سکه، کاربران باید تایید شوند و فقط کسانی که حداقل ۱۰۰ توکن CET دارند سهم توکن‌ها را دریافت می‌کنند. همه دارندگان توکن سود خود را در ابتدای روز بعد دریافت خواهند کرد.

چگونه می‌توان به این صرافی پیوست

ثبت‌نام به‌سادگی صورت می‌گیرد. تنها چیزی که لازم است یک آدرس ایمیل یا جیمیل فعال برای اولین مرحله تایید است.

پس از ثبت اکانت، هر کاربر ملزم به تایید اکانت‌های خود است.

همچنین الزامی است که کاربران Google Authenticator و شماره تلفن همراه خود را برای امنیت بیشتر اکانت به آن متصل کنند.

تقاضای روزافزون برای رمزارزها نیاز به صرافی‌های رمزارزها را افزایش داده است. اگرچه تعدادی از صرافی‌ها استاندارد نیستند اما بسیاری از آن‌ها با فناوری‌های پیشرفته ارائه می‌شوند و خدماتی برتر را به جوامع مختلف ارائه می‌دهند.

با آن که صرافی کوینکس در بازار نسبتا جدید است اما در مدت کوتاهی بسیاری از معامله‌گران را با فناوری‌های پیشرفته خود تحت تاثیر قرار داده است. نکته قابل توجه در مورد این صرافی این اسه که کوین قابل معامله زیادی در این پلتفرم وجود دارند و کارمزدها فوق‌العاده کم هستند.

در پایان همان‌طور که یک استاد ارزهای دیجیتال مانند امید فدوی به شما خواهد گفت، حتما یک صرافی را با اطلاعاتی بیشتر از این مطلب و تحقیق گسترده‌تر انتخاب کنید. همچنین هرگز فراموش نکنید یک صرافی مکان امنی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال شما نیست.

با توکن بایننس BNB بیشتر آشنا شوید

یکی از مباحث دوره جامع نوابغ ارز دیجیتال توکن بایننس BNB است که آن را می‌توان در بازار آزاد معامله کرد. البته مانند هر ارز دیجتال دیگری، ارزش این توکن نیز ثابت نیست و طی گذشت زمان در حال نوسان است. BNB در واقع توکنی است که با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین نیز شناخته می‌شود.

اگر می‌خواهید با ارز دیجیتال  BNB بیشتر آشنا شوید ادامه مطلب را از دست ندهید. همچنین با شرکت در دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال امید فدوی می‌توانید به اطلاعات جامع زیادی در مورد آن دست پیدا کنید.

https://footofan.com/omidfadavi/

معرفی توکن بایننس BNB

BNB یا بایننس کوین را می‌توان یک آلت کوین نیز به حساب آورد که زمانی که قرار بود این توکن ایجاد شود از استانداردهای ERC-20 و شبکه‌های اتریوم و بلاک چین بهره برده شد.

از آن‌جایی از این دو شبکه برای ساخت BNB استفاده شده است، طبیعتا از قوانین بلاک چین اتریوم نیز باید پیروی کند. در حقیقت بایننس کوین از پایداری و امنیت بلاک چین و اتریوم به‌صورت همزمان بهره می‌برد.

به همین دلیل دیگر لازم نیست نگران باشید که سکه‌های خود را از دست دهید یا هزینه‌های دو برابری را متحمل شوید، زیرا به دلیل ایجاد روی بستر اتریوم از آسیب‌های این چنینی در امان است.

گرچه تمام این مسائل در آوریل ۲۰۱۹ تغییر پیدا کرد، زمانی که صرافی بایننس بی‌ان‌بی را به شبکه اصلی خود انتقال داد. در آن شرایط آن‌ها تعداد تقریبی ۵ میلیون توکن بی‌ان‌بی ERC-20 را سوزاندند و دقیقا همین مقدار را به توکن  BNB BEP-2 اختصاص دادند.

طی آن زمان بایننس از تمامی کاربران خود می‌خواست که توکن بی‌ان‌بی ERC-20 را به توکن بومی BEP-2 تغییر دهند. اما با همه این موارد باز هم بایننس از توکن  ERC-20 پشتیبانی می‌کند و هنوز هم می‌توان توکن‌ها را به مدل BEP-2 تغییر داد.

اما امکان حذف توکن ERC-20 وجود ندارد. با شرکت در دوره جامع نوابع ارز دیجیتال می‌توانید با افزایش اطلاعات مشابه خود معاملات پرسودی داشته باشید.

بایننس کوین و بیت کوین چه تفاوت‌هایی دارد؟

وقتی حرف از آغاز معامله در مورد بیت کوین می‌شود، دغدغه همه معامله‌گران انتخاب صرافی کرپیتو مناسب است، چون نمی‌شود به هر صرافی و سایتی برای ترید اعتماد کرد.

به‌طور کلی اگر بخواهیم مقایسه بایننس کوین و بیت کوین را انجام دهیم باید بگوییم بیت کوین در هر صرافی قابل معامله است و همین مورد باعث می‌شود که در برابر متغیرهای زیادی آسیب‌پذیر باشد. اما بایننس کوین از عوامل خارجی تاثیر زیادی نمی‌پذیرد، اما به شدت تحت تاثیر عوامل داخلی بایننس است.

از طرف دیگر می‌توان سابقه این دو ارز را مورد بررسی قرار داد، بایننس کوین ارز نسبتا جدیدی است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، اما بیت کوین اولین بار سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد که به خوبی می‌تواند نشان‌دهنده سابقه طولانی این ارز باشد.

حداکثر تعداد عرضه بیت کوین ۲۱ میلیون است، اما بایننس کوین به تعداد ۲۰۰ میلیون واحد عرضه شده که با مشاهده این تفاوت عرضه می‌توان به‌خوبی پی برد که در سال‌های آینده تعداد کوین‌های بی‌ان‌بی از لحاظ حجم کلی از بیت کوین پیشی می‌گیرند.

بایننس کوین چه مزیت‌ها و چه معایبی دارد؟

برای انجام هر معامله در باینسس ۰.۱ درصد یعنی یک هزارم از کل مبلغ معامله برای کارمزد معامله کسر می‌شود و اگر توکن بایننس در اختیار داشته باشید، می‌توانید برای پرداخت کارمزد از آن بهره ببرید و کارمزد را تا ۲۵ درصد کاهش دهید.

با بهره بردن از دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال می‌توانید تحلیل‌ها بهتری از آینده این ارز در اختیار داشته باشید و بر پایه آن تحلیل‌ها سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید. به هر حال در ادامه ابتدا به مزیت‌ها و سپس به معایب بایننس کوین می‌پردازیم.

مزیت‌های BNB

  • کارمزد کمتر در مقایسه با ارزهای دیگر در کریپتوکارنسی‌ها
  • وجود تخفیف و جوایز ویژه برای انجام تراکنش‌های مختلف
  • برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت کوین، مونرو و غیره می‌توان از بایننس کوین بهره برد.
  • انجام مبادله بین ارزهای مختلف با بایننس کوین وجود دارد.
  • از سرویس عامل‌های مختلف و اندروید برای دسترسی به بایننس می‌توان استفاده کرد.
  • معامله‌ها و تراکنش‌های مختلف با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  • رابط کاربری آسان که معامله‌گر در هنگام استفاده اذیت نمی‌شود.
  • دسترسی گسترده‌ای دارد به‌طوری که امکان معامله ۴۰ رمز ارز با آن وجود دارد.
  • امنیت اطلاعات برای انجام معامله نیز بالا است.

عیب‌های BNB

  • متاسفانه در بخش پاسخگویی به مشکلات کاربران بایننس کوین ضعیف عمل می‌کند.
  • از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند، یعنی از روش‌های سنتی برای پرداخت به حساب وجود ندارد.

BNB چه تاریخچه قیمتی دارد؟

وقتی بایننس کوین ابتدا به این صرافی وارد شد با قیمت ۰.۱ دلار خرید و فروش می‌شد. با هدایت کاربران به این صرافی در اواخر سال ۲۰۱۷ بایننس به یک صرافی پرطرفدار تبدیل شد و قیمت توکن بی‌ان‌بی نیز در این شرایط تا ۲۵ دلار ارتقا پیدا کرد.

ارزش بایننس توکن با شدت زیادی تحت تاثیر فعالیت‌های صرافی مختلف است و از بایننس نیز تاثیر می‌گیرد. به همین دلیل این ارز دیجیتا از معدود توکن‌هایی بود که کمترین میزان افت را در بازار نزولی ۲۰۱۸ تجربه‌ کرد و از آن طرف در ابتدای سال ۲۰۱۹ رشد زیادی را برای آن شاهد بودیم.

به‌طوری که در سال ۲۰۱۹ این توکن با قیمت ۶ دلار کار خود را شروع کرد و طی یک روند صعودی به ۳۵ دلار نیز رسید. حدودا در اوایل تابستان ۱۴۰۰ قیمت هر واحد بایننس کوین ۵۳۷.۳۴ دلار بود.

در واقع ارزش توکن بی‌ان‌بی به این دلیل بالا می‌رود که تعداد در گردش توکن‌های آن کاهش پیدا می‌کند، چون توکن‌های آن را می‌سوزانند. تا به الان ۶ دفعه توکن‌های بی‌ان‌بی سوزانده شده است که تقریبا چیزی بیشتر از ۱۰.۵ میلیون واحد BNB را شامل می‌شود.

در پایان مجددا می‌گوییم برای انجام معامله‌های دقیق و حسابدار شده حتما باید دانش خود را در این حوزه بالا ببرید، به همین دلیل با شرکت در دوره های آموزشی ارزهای دیجیتال امید فدوی می‌توانید مسیر یادگیری خود را هموارتر کنید.

https://footofan.com/omidfadavi/

تحلیل فاندامنتال چیست و چه تفاوتی با تحلیل تکنیکال دارد؟

هدف از تحلیل فاندامنتال شناسایی اوراقی در بازار است که قیمت درست و ثابتی برای آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه با این نوع تحلیل و با قیمت‌گذاری برای اوراق‌های بهادر موجود در بازار، سرمایه‌گذار می‌تواند قیمت را با قیمت موجود در بازار مقایسه کند. این تحلیل در دنیای ارزهای دیجیتال نیز بسیار محبوب است.

 

امروزه با افزایش تمایل مردم به ارزهای دیجیتال استفاده از کانال سیگنال crypto رواج پیدا کرده است. در این متن شما را با تحلیل فاندامنتال در ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنیم و در انتها نیز به سوال nft چیست کاربران پاسخ خواهیم داد.

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-143/1222462-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D9%87-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

بازار مالی و تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی در همه بازارهای مالی برای تحلیل وضعیت بازار و تصمیم‌گیری برای خرید و فروش استفاده می‌شود.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از تحلیل فاندامنتال ارائه کنیم باید بگوییم در این نوع تحلیل باید همه جوانب یک شرکت یا یک پروژه را بررسی کنید و بعد از آنالیز تمام جوانب و عوامل تاثیرگذار بر شرکت یا پروژه، ارزش ذاتی آن پروژه را تشخیص دهید. مثلا اگر شما تشخیص دهید در آینده قیمت بیت کوین افزایش می‌یابد و اکنون برای خرید آن اقدام کنید شما به نوعی از تحلیل فاندامنتال برای تصمیم‌گیری خود استفاده کرده‌اید.

گام‌های تحلیل فاندامنتال

اجازه دهید ببینیم افراد در این نوع تحلیل چه گام‌هایی را طی می‌کنند.

همه جوانب پروژه را بررسی کنید

اولین گام، بررسی همه جوانب پروژه است. برای این کار می‌توانید از وایت پیپر استفاده کنید. وایت پیپر یک فایل PDF است که یک تصویر کلی از پروژه را به شما نشان می‌دهد.

سعی کنید در پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که در وایت پیپر آن علاوه بر نقاط قوت، نقاط ضعف نیز بیان شده باشد. توجه داشته باشید که در تصمیم‌گیری خود فقط به وایت پیپر اتکا نکنید.

بررسی سوابق تیم نیز می‌تواند به شما کمک کند. شما می‌توانید با بررسی سایت رسمی پروژه سوابق هر یک از اعضا را مشاهده کنید و ببینید آیا تجربه سرمایه‌گذاری موفق در حوزه ارزهای دیجیتال داشته‌اند یا خیر.

شناخت رقبای ارز دیجیتالی موردنظر نیز در تصمیم‌گیری موثر است. با شناخت رقبا و مشاهده رتبه‌ ارز موردنظر در طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال می‌توانید مطمئن شوید که پروژه یا ارزی که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید ارزش کمتری از رقبایش ندارد.

برای انتخاب یک پروژه خوب و مفید حتما اگر می‌توانید خودتان درگیر آن شوید تا از کاربرد داشتن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر می‌خواهید تحلیل فاندامنتال قوی داشته باشید باید بدون از دست دادن وقت اخبار را دریافت کنید، زیرا اخبار می‌توانند بر قیمت ارزهای دیجیتال اثرهای کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

برای بررسی همه جوانب یک پروژه باید به رویدادهای پیش‌رو نیز اهمیت دهید. هر رویداد نسبت به اهمیتی که دارد باعث جهت‌دهی بازار می‌شود.

اگر یک فرد تاثیرگذار در صنعت از پروژه و ارزی حمایت کند امکان جهش آن وجود دارد. به همین دلیل باید حتما به واکنش سلبریتی‌ها و افراد تاثیرگذار اهمیت دهید و بی‌توجه نباشید.

تحلیل بازار

در تحلیل فاندامنتال باید به نقدینگی دارایی، اطلاعات مربوط به نحوه معامله دارایی، حجم معاملات و نکات این ‌چنینی توجه کرد تا اعتبار تحلیلتان افزایش پیدا کند.

اگر میزان دارایی در گردش را در قیمت فعلی ضرب کنید ارزش کل بازار بدست‌ می‌آید که برای خرید تمام واحدهای دارایی دیجیتال باید پرداخت شود. ارزش کل بازار به شما در تحلیل فاندامنتال کمک زیادی می‌کند.

نقدینگی یک معیار برای خرید و فروش عادلانه است. در بازار نقدینه به دلیل پیشنهادهای زیاد خرید و فروش، تفاوت بین قیمت خرید و فروش بسیار کم است و همین دلیلی برای اجرای عدالت است.

در تحلیل فاندامنتال با دانستن مقدار نقدینگی می‌توان علاقه بازار به یک سرمایه‌گذاری احتمالی را تشخیص داد. همچنین این معیار در تشخیص احتمالی موفقیت سرمایه‌گذاری نیز به شما کمک می‌کند.

اگر شما یک تحلیل‌گر حرفه‌ای باشید هیچوقت بررسی صرافی‌ها را فراموش نمی‌کنید. اگر ارز موردنظر شما در فهرست صرافی‌های  بزرگ قرار دارد برای سرمایه‌گذاری روی آن خاطر جمع باشید.

ممکن است طبق تحلیل شما یک ارز پتانسیل بالایی داشته باشد، ولی هنوز جزو فهرست صرافی‌های معتبر قرار نگرفته باشد. با سرمایه‌گذاری روی این ارزها در هنگام افزوده شدن به لیست صرافی‌ها و جهش قیمت ناشی از آن سود زیادی می‌کنید.

بررسی وضعیت شبکه

بعضی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌ها با این هدف طراحی شده‌اند که به سرمایه‌گذاران برای تصمیم‌گیری کمک کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این شبکه‌ها اطلاعات موردنظر خود را استخراج کنید.

معیارهای درون شبکه‌ای وجود دارند که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند. مهم‌ترین این معیارها را در ادامه لیست می‌کنیم.

تعداد تراکنش‌ها

این معیار در صورتی موثر است که تراکنش‌ها فیک نباشند. برای تشخیص این موضوع بهتر است تعداد تراکنش‌ها را در یک بازه زمانی بررسی کنید و به یک روز اکتفا نکنید.

ارزش تراکنش‌ها

این معیار مقدار دارایی معامله شده طی یک دوره معین را مشخص می‎‌کند.

آدرس‌های فعال

به آدرس‌های فعال بلاک چینی می‌گویند. برای بررسی این آدرس‌ها می‌تواند تعداد گیرنده‌ها و فرستنده‌های هر تراکنش را در یک دوره مشخص بشمارید. معمولا در یک کانال سیگنال crypto معتبر به این موارد اشاره می‌شود.

ترکیب معیارها

در متن بالا شما را با معیارهای تحلیل فاندامنتال آشنا کردیم. شما می‌توانید از هر کدام از این معیارها استفاده کنید اما توجه کنید که هر معیار به‌تنهایی دارای معایبی است که می‌تواند در تحلیل شما نقصی ایجاد کند.

تفاوت تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال

در تحلیل تکنیکال با توجه به نوسانات قیمت در گذشته به‌دنبال الگویی هستیم که دوباره تکرار شود. یعنی با توجه به تاریخچه قیمت روی نمودار برای آینده آن تصمیم‌گیری کنیم.

اما در تحلیل فاندامنتال به سوابق و نوسانات گذشته ارز توجهی نمی‌کنیم و تصمیم‌گیری ما صرفا بر اساس بررسی تمام جوانب موجود خواهد بود.

در پروژه‌های کوتاه‌مدت می‌توان با استفاده از تحلیل تکنیکال به‌تنهایی موفق شد ولی پروژه‌های بلند مدت و میان ‌مدت فقط درصورتی موفق خواهند بود که علاوه بر تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال نیز برای آن به‌طور کامل انجام شود.

NFT چیست؟

برای فهمیدن این موضوع باید در ابتدا با مفهموم غیر قابل تعویض بودن آشنا شویم. فکر کنید شما یک دست‌بند دارید که برایتان خیلی ارزشمند است و شما آن را به یکی از دوستانتان قرض می‌دهید. وقتی می‌خواهید آن را پس بگیرید باید همان دست‌بند باشد و قابل تعویض با چیز دیگری نیست.

NFT ها منحصر به‌فرد هستند و قابل تعویض با چیز دیگری نیستند. NFT در بلاک چین توسط یک فرد ثبت می‌شود که تمام اطلاعات آن نیز در دسترس است و قابل تغییر نیست.

موسیقی، موزیک، مجسمه‌ای با ارزش و... از اشیائی هستند که به عنوان توکن NFT مورد معامله قرار می‌گیرند. توجه به این نکته الزامی است که برخلاف ارزهای دیجیتال که شما می‌توانید به اندازه سرمایه خود از آن تهیه کنید، توکن‌ NFT به‌صورت یک‌جا معامله می‌شود و باید همه هزینه آن را در ابتدا پرداخت کنید.

سخن نهایی

برای پروژه‌های بلند مدت باید قبل از تصمیم‌گیری تمام جوانب آن را بررسی کنید و با تحلیل فاندامنتال می‌توانید پروژه را با کمترین قیمت خریداری کنید و بیشترین سود را ببرید.

تحلیل تکنیکال در پروژه‌های کوتاه مدت بسیار موثر است ولی در همین پروژه‌ها نیز با تحلیل فاندامنتال می‌توانید نتیجه بهتری بدست آورید.

در این متن سعی کردیم شما را با تحلیل فاندامنتال و تفاوت آن با تحلیل تکنیکال آشنا کنیم. در ادامه متن نیز معیارهای این تحلیل را توضیح دادیم و سخن را با بررسی توکن NFT به پایان رساندیم.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد ارز دیجیتال ایاس بدانید


پردازش معاملات‌ها و تراکنش‌ها با سرعت زیادی انجام می‌شوند. این مورد با مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال ایاس یعنی مقیاس‌پذیری افقی ارتباط دارد. در واقع در بلاکچین ایاس معاملات و قراردادهای هوشمند می‌توانند به‌طور موازی و همزمان اجرا شوند.

افراد می‌توانند با شرکت در کلاس آموزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال با EOS بیشتر آشنا شوند. همچنین خرید بسته‌هایی مثل پکیج آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌تواند در یادگیری نحوه انجام معاملات موثر باشد.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ارز دیجیتال ایاس بیشتر آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید تا انتها با ما باشید.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/713677-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

ایاس چیست؟

بلاکچین ایاس پلتفرمی است که می‌توان از آن برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کرد.

ارز دیجیتال EOS از مدل اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده است که عملکرد بسیار خوبی در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ تراکنش‌ها داشته باشد. میانگین سرعت تراکنش‌ها در حالت عادی و اجرای موازی به ترتیب به 4000 و 10000 تراکنش در هر ثانیه می‌رسد. این سرعت به علت ایجاد ساختار هر بلوک در چرخه‌های متوالی ایجاد می‌شود.

باید بدانید که افراد برای انجام تراکنش در این بلاکچین احتیاجی به پرداخت کارمزد ندارند. ایاس برای شبکه‌های عمومی و خصوصی بلاکچین طراحی شده است.

توسعه‌دهندگان ایاس تدابیر هوشمندانه‌ای را برای امنیت این شبکه اندیشیده‌اند. با ویژگی فریز یا مسدود کردن می‌توان از آسیب رساندن یک نرم‌افزار یا قرارداد هوشمند به کل شبکه جلوگیری کرد.

همچنین افراد می‌توانند با تعیین سطوح مجوزها و دسترسی‌های مختلف کنترل بهتری روی حساب‌های ایاس خود داشته باشند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ایاس چیست؟

دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ کمک می‌کند تا افراد بتوانند از ایاس و ویژگی‌های آن بیشتر مطلع شوند. در واقع مهم‌ترین ویژگی‌های این ارز دیجیتال سرعت زیاد و اجرای بدون کارمزد تراکنش‌ها است.

ارز دیجیتال ایاس ویژگی‌های مشابهی با کامپیوترهای واقعی دارد. منابع محاسباتی این بلاکچین قدرت پردازش برابری را برای صاحبان توکن‌ها فراهم می‌کند.

بد نیست بدانید که پس از معرفی ارز دیجیتال ایاس و عرضه اولیه توکن‌های آن استقبال زیادی از آن شد و افراد تا بیش از 4 میلیارد دلار برای آن سرمایه‌گذاری کردند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های این بلاکچین می‌پردازیم.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/713677-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

تراکنش‌های بدون کارمزد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بلاکچین مربوط به ویژگی استفاده رایگان از آن می‌شود. با این ویژگی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها و کاربران نهایی می‌توانند از این پلتفرم راحت‌تر استفاده کنند.

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه EOS صفر است و کاربران فقط ملزم به پرداخت توکن برای هزینه‌های مربوط به خدمات تعاملی بین افراد هستند.

رفع ایرادات و ارتقاء نرم‌افزارها

در بیشتر برنامه‌های توسعه داده شده ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد. برای تامین امنیت نباید این باگ‌ها روی کل شبکه تاثیر بگذارند.

برای حل این مشکل می‌توان از فریز کردن استفاده کرد. با این ویژگی حساب‌های مربوط به برنامه‌ای که باگ دارد مسدود خواهد شد تا منجر به ایجاد اختلال در کل پلتفرم نشود.

تاخیر کم شبکه

در سیستم عامل بلاکچین ایاس (EOS.IO) تراکنش‌ها می‌توانند در کمترین زمان ممکن انجام شوند. این مورد برای اپلیکیشن‌های بلاکچینی شرایطی فراهم می‌کند تا بتوانند با برنامه‌های متمرکز به رقابت بپردازند.

مقیاس‌پذیری عمودی و  مقیاس‌پذیری افقی

با ویژگی مقیاس‌پذیری عمودی عملکرد متوالی برنامه‌ها به‌سرعت اجرا می‌شود. منظور از عملکرد متوالی این است که مراحل و پردازش‌های مختلف بعضی خدمات و مبادلات به هم وابستگی دارند و باید به ‌ترتیب زمانی اجرا شوند.

سیستم عامل ایاس می‌تواند با اختصاص منابع کافی به پردازش‌های هر مرحله منجر به عملکرد متوالی و سریع شود.

بلاکچین ایاس از ویژگی مقیاس‌پذیری افقی نیز پشتیبانی می‌کند. با این ویژگی عملیات بین نودهای زیادی توزیع می‌شود و سرعت اجرای قراردادهای هوشمند به‌طور موازی افزایش می‌یابد.

هدف از ایجاد بلاکچین ایاس چه بود؟

طبق مطالبی که در کلاس آموزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال بیان شده است، ایاس مشابه با یک سیستم عامل خدماتی مثل ایجاد دسترسی و احراز هویت، مدیریت، جمع‌آوری اطلاعات و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند.

افراد می‌توانند با توکن ایاس درون شبکه به انجام تراکنش‌های مرتبط با این ارز دیجیتالی بپردازند.

یکی از اهداف مهمی که منجر به ایجاد بلاکچین ایاس شد مربوط انجام تعداد زیادی از قراردادهای هوشمند با سرعت بالا است. این بلاکچین می‌تواند تعداد زیادی از تراکنش‌ها را با سرعت بالا اجرا کند.

هدف دیگر مربوط به فیلتر کردن اطلاعات است. بلاکچین ایاس مانع فیلتر کردن اطلاعات توسط بعضی کشورها مثل عربستان و ترکیه می‌شود.

کاربردپذیری سیستم‌های بلاکچین محور مورد دیگری است که می‌خواهیم آن را به عنوان یکی از اهداف ایجاد ایاس نام ببریم. در این بلاکچین توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌ها و توابع مورد نظر خود را به راحتی اجرا کنند.

عملکرد ارز دیجیتال ایاس چگونه است؟

کوین ایاس روی بلاکچین EOS با استفاده از الگوریتم اثبات سهام کار می‌کند. این سیستم طوری طراحی شده است که استفاده از آن برای کسب‌وکارها و کاربران راحت‌تر و کاربردی‌تر باشد.

نرم‌افزار‌های بلاکچین ایجاد شده در EOS مشابه با برنامه‌های تحت وب کار می‌کنند. البته باید بدانید که همه برنامه‌های بلاکچین عملکرد یکسانی ندارند و این مورد منجر به اتخاذ تصمیم عمومی می‌شود.

خرید ایاس

با حضور در دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌توانید به‌راحتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال ایاس کنید.

برای خرید ایاس کاربران باید به سایت صرافی ارز دیجیتال مراجعه کنند. کاربران ایرانی می‌توانند با کمک صرافی‌های آنلاین با یکی از دو روش زیر ارز دیجیتال ایاس بخرند:

  1. افراد می‌توانند این ارز را از سایت‌های ایرانی با پول ریال و کارت بانکی به‌طور مستقیم بخرند.
  2. متقاضیان می‌توانند از سایت‌های ایرانی با ریال یا کارت بانکی بیت کوین یا تتر بخرند و سپس آن را در صرافی‌های خارجی به ایاس تبدیل کنند.

با پکیج آموزش ارز دیجیتال نوابغ و کمی جستجو در مرورگر خود می‌توانید در وب‌سایت‌های خرید و فروش ایاس با ریال ثبت نام کنید. در شرایطی که نقدینگی یک صرافی پایین باشد افراد می‌توانند با روش دوم ارز دیجیتال ایاس بخرند.

توجه داشته باشید که کاربران ایرانی اجازه فعالیت در صرافی‌های بین‌المللی را به دلیل تحریم‌ها ندارند و ممکن است حساب آن‌ها مسدود شود. معمولا کاربران ایرانی با تغییر آی‌پی خود از صرافی بایننس استفاده می‌کنند.

برای خرید ایاس احتیاج به کیف پول دارید. در زمان انتخاب کیف پول حتما به سه معیار امنیت، اعتبار و تجربه کاربری توجه کنید.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/713677-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

چگونه حساب کاربری ایاس بسازیم؟

ایجاد حساب کاربری EOS کاملا رایگان نیست و باید هزینه‌ مربوط به هزینه اشتراک در منابع پرداخته شود.

  1. ابتدا باید اقدام به نصب کیف پول کنید تا خود نرم‌افزار یک کلید خصوصی تصادفی ایجاد کند.
  2. در این مرحله باید پس از انتخاب کوین ایاس وارد کیف پول شوید و روی دریافت کلیک کنید.
  3. برای فعالسازی حساب باید حداقل مبلغ یک ایاس را به آن واریز کنید. همچنین این کار را می‌توان با تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به EOS انجام داد. برای واریز هزینه یک ایاس از یک صرافی باید نام کاربری و ممو خود را با انتخاب گزینه «I already have EOS» دریافت کنید.
  4. در این گام حساب کاربری شما فعال می‌شود و می‌توانید با نام کاربری مخصوص خود در آن به ارسال و دریافت بپردازید.

توجه داشته باشید سهام‌گذاری در این شبکه برای استفاده از پلتفرم EOS اجباری است.

با آن که در مطلب بالا توضیحات مختصری درباره ارز دیجیتال ایاس ارائه دادیم، اما با شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال نوابغ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این بلاکچین کسب کنید و به‌راحتی به خرید و فروش آن بپردازید.