مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

ارز دیجیتال پولکادات کلیدی برای حل مشکلات

امروزه با پیشرفت بیش از پیش تیم‌های مختلف سازنده ارز دیجیتال و توسعه دهندگان شبکه‌های بلاک چین، تعداد زیادی ارز دیجیتال توسط افراد مختلف ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها ادعای بهترین بودن را دارند. اما آیا می‌توان مشخص کرد واقعا کدام یک بهتر است؟

یکی از این ارزهای دیجیتال که ادعای «کلید مشکلات» موجود در شبکه‌های بلاک چین و ارزهای دیجیتال قبلی را دارد، ارز دیجیتال پولکادات است که در این مطلب سعی داریم آن را بررسی کنیم.

قبل از بررسی این ارز دیجیتال بهتر است بدانید اگر در جستجوی یک صرافی معتبر و قابل اعتماد برای خرید یا فروش امن ارزهای دیجیتال خود هستید، صرافی اکسیر بهترین گزینه شما است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این صرافی، با خیال راحت ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام اطلاعاتی را که برای آغاز معامله با ارز پولکادات لازم دارید، در اختیارتان قرار دهیم.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-23/1077291-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA/?pr=1


پولکادات چیست؟

پولکادات نسل جدیدی از پروتکل‌های بلاک چین است که از آن به‌عنوان بستری برای ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیر متمرکز ایمن از نظر خطر دستکاری شدن یا توقف، شبکه‌ای با تعداد هزاران بلاک چین و ارز دیجیتال در رتبه‌های بالا و بستری برای انجام تراکنش‌های بسیار سریع و ارزان یاد می‌شود.

نکته جالبی که درباره این بستر وجود دارد، این است که پولکادات خود را رقیب اتریوم می‌داند و مدعی است بسیاری از مشکلات موجود در این بستر را حل کرده است.

هدف پروژه پولکادات این است که شبکه‌ای واحد از بلاک چین‌های هدفمند و یکپارچه بسازد و به این وسیله، مشکلات مقیاس‌پذیری و تعامل پذیری موجود در فضای ارزهای دیجیتال دیگر را رفع کند.

البته تیم توسعه دهنده این بستر اظهار دارد که ادعایی مبنی بر این موضوع ندارد که یک بلاک چین برای همه امور است. بلکه ادعای اصلی آن قرار دادن شبکه‌ای از بلاک چین‌ها است که کاربران به کمک آن بتوانند به‌راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ارز دیجیتال پولکادات

تا اینجای مطلب اطلاعات جامع و کلی را راجع به بستر بلاک چین‌های پولکادات بررسی کردیم. اکنون نوبت به ارز دیجیتال این بستر، یعنی ارز دیجیتال پولکادات یا به اختصار دات (DOT) است.

کاربرد اصلی ارز دیجیتال پولکادات این است که هزینه‌های شبکه را پرداخت کرده و علاوه بر این، برای آینده شبکه تصمیم گیری کند. در واقع می‌توان گفت هر فردی با داشتن این ارز دیجیتال می‌تواند یک حق رای برای مشارکت در آینده شبکه پولکادات به دست آورد.

ارز دیجیتال دات آینده روشنی دارد و مانند ارزهای دیجیتال مطرح دیگر مانند بیت کوین و اتر، با سرمایه‌گذاری روی آن در حقیقت روی آینده شبکه پولکادات سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

به‌طور کلی ارز دیجیتال پولکادات سه هدف اصلی را در این شبکه ارائه می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • حاکمیت: دارندگان ارز دیجیتال دات می‌توانند با اختیاراتی که به آن‌ها داده می‌شود نظیر تعیین ساختار کارمزد، تغییرات پروتکل و عملیات اضافه کردن یا حذف بلاک چین در این بستر، کنترل کاملی بر بستر پولکادات داشته باشند.
  • عملیات: دارندگان ارز دیجیتال پولکادات می‌توانند مکانیسم اجماع این شبکه را تسهیل کنند.
  • پرداخت: این شبکه به افرادی که صاحب ارزهای دیجیتال دات هستند یا کسانی که در این شبکه فعالیت بالایی دارند، پاداش‌هایی پرداخت می‌کند که در قالب ارز دیجیتال دات به آن‌ها اعطا می‌شوند.

همچنین بهتر است بدانید تمام توکن‌های موجود در بلاک آغازین این شبکه در ابتدا 10 میلیون واحد بود که 5 میلیون از این تعداد در اکتبر سال 2017 طی عرضه اولیه به مزایده گذاشته شد.

شما عزیزان می‌توانید با استفاده از سیگنال coinex، بهترین و مطمئن‌ترین سیگنال‌های خرید و فروش را دریافت کنید و همچنین با استفاده از صرافی اکسیر، دارایی خود را در مطمئن‌ترین و امن‌ترین جای ممکن ذخیره کنید.

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-23/1077291-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA/?pr=1


تاریخچه مختصر پولکادات

با بررسی موارد بالا متوجه شدیم که هدف توسعه دهندگان پولکادات، اتصال با سایر بلاک چین‌ها و یکپارچه‌سازی این فناوری است.

گفتیم که پولکادات، عرضه اولیه یا ico خود را در 2017 به انجام رساند که همین عرضه اولیه در آن سال به‌عنوان یکی از موفق‌ترین ico ها شناخته شده و با فروختن آن حدود 1 میلیون اتر حاصل شد. بهتر است بدانید زمانی که توکن پولکادات در بستر اتریوم به فروش می‌رسید، قیمت آن 0.109 اتر بود.

ساختار بلاک چین پولکادات

اگر قصد دارید وارد حوزه خرید و فروش ارز پولکادات شوید، حتما باید اطلاعات کلی راجع به نحوه کارکرد و ساختار آن داشته باشید تا بتوانید عملکرد بهتری را ارائه دهید. ساختار این پلتفرم متشکل از بخش‌های زیر است:

  • ریلی چین: در این بخش از پولکادات، تمام بلاک چین‌های دیگر به آن متصل می‌شوند.
  • پارا چین: پارا در انگلیسی به معنای موازی است و بنابراین پاراچین یعنی بلاک چین‌های موازی. پاراچین‌های موازی پولکادات به این منظور طراحی شده‌اند که بلاک چین‌های تک زنجیره‌ای به‌صورت موازی با پولکادات ارتباط برقرار کنند.
  • بریج چین: به زنجیره‌ای گفته می‌شود که برای اتصال زنجیره‌هایی به کار می‌روند که قانون گاورننس آن‌ها را مورد استفاده قرار نمی‌دهد.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید راجع به ارز دیجیتال پولکادات در نظر بگیرید، این است که الگوریتم اجتماع شبکه پولکادات بر اساس پروتکل اثبات سهام ساخته شده است. ممکن است از خود بپرسید این موضوع به چه معنی است؟

در جواب باید گفت بر پایه پروتکل اثبات سهام بودن ارز دیجیتال پولکادات به این معنا است که این ارز دیجیتال فقط از طریق خرید آن در صرافی‌های معتبر امکان‌پذیر است و مانند بیت کوین قابلیت استخراج ندارد.

مقایسه پولکادات و اتریوم

شبکه اتریوم و پولکادات از نظر الگوریتم اجماع اثبات سهام، بسیار شبیه به یکدیگر هستند. به‌عنوان مثال هر دو بلاک چین برای مقیاس پذیری بسترهای خود، از فرآیند شاردینگ استفاده می‌کنند. این موضوع یعنی پردازش تراکنش‌ها با استفاده از شاردهای فردی و به شکل موازی انجام می‌شود.

یکی دیگر از زمینه‌هایی که پولکادات و اتریوم 2 در آن مشابه هستند، در مدل‌های اجماع ترکیبی، مکانیسم‌های اثبات سهام و توابع انتقال حالت‌های آن‌ها است.

مزیت‌های استفاده از پولکادات

به‌طور کلی، بلاک چین‌های نسل اول دوم با وجود تمام مزیت‌ها و پیشرفت‌هایی که به آن‌ها دستیابی پیدا کردند، ضعف‌هایی داشتند. به‌عنوان مثال، تعدادی از ضعف‌های آن‌ها سرعت پایین تراکنش‌ها، بالا رفتن غیر منطقی کارمزدها، به‌روزرسانی اساسی پی در پی و نداشتن قابلیت تبدیل مستقیم ارزهای دیجیتال به یکدیگر بودند.

اما پولکادات با طراحی منحصر به فرد خود بسیاری از این مشکلات را برطرف می‌کند و همچنین قابلیت‌های بی نظیری را نسبت به شبکه‌های قدیمی به کاربران ارائه می‌دهد که این مزیت‌ها عبارتند از:

  • مقیاس پذیری
  • قابلیت ارتقا شبکه بدون انجام به‌روزرسانی‌های اساسی
  • مدیریت شفاف و غیر متمرکز
  • تعامل پذیری و ارتباط زنجیره‌ای

کیف پول‌های پولکادات

با این که پولکادات کاملا نوپا و جدید بوده و شبکه تقریبا ناپایداری دارد، اما بر خلاف سایر ارز دیجیتال‌های نوپای دیگر کیف پول‌های زیاد و متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. مهم‌ترین این کیف پول‌ها به شرح زیر هستند:

  • Parity Signer قابل اجرا روی اندروید و iOS
  • Polkadot-JS قابل اجرا به شکل تحت وب
  • Polkadot{.js} قابل اجرا روی افزونه مرورگر
  • Polkawallet قابل اجرا روی اندروید و iOS
  • Math Wallet قابل اجرا روی اندروید، iOS و افزونه مرورگر
  • AirGap قابل اجرا روی اندروید، iOS و دسکتاپ
  • SafePal قابل اجرا روی اندروید، iOS و کیف پول سخت افزاری

لایت کوین چیست و چطور می‌توان آن را خرید؟

عده‌ای در طی این سال‌ها موفق بوده‌اند و خیلی از افراد سرمایه‌های کلان خود را در این بازار به علت ندانستن تفاوت معاملات اسپات و مارجین از دست داده‌اند. اما نمی‌توان نسخه کلی برای همه پیچید. چون زمان ورود و خروج به بازار ارز دیجیتال در موفقیت یا شکست بسیار تاثیرگذار است.

یکی از ارزهای دیجیتالی که این روزها توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است، لایت کوین نام دارد. لایت کوین با عبارت لاتین LiteCoin و با نام اختصاری LTC در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا در کنار معرفی جامع و کامل لایت کوین (LiteCoin)، اطلاعات لازم را در رابطه با بهترین کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال ارائه دهیم.

https://www.saat24.news/news/552675/%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF


لایت کوین چیست؟

در واقع از لایت کوین به عنوان شبکه پرداخت متن بازی یاد خواهد شد که مبتنی بر بلاکچین است. این ارز در زمره ارزهای همتا به همتا قرار می‌گیرد و به خاطر فراهم کردن امکان پرداخت در سراسر جهان با کمترین زمان و هزینه، مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

امنیت شبکه لایت کوین از دو طریق تضمین می‌شود:

· رمزنگاری کردن

· روند اثبات کار

چیزی که باعث شده است در حال حاضر لایت کوین نسبت به بیت کوین ارجحیت داشته باشد، 4 برابر بودن سرعت تراکنش‌های لایت کوین در مقایسه با بیت کوین است. اما اگر بخواهیم از شباهت میان این دو پرده برداریم، باید به محدود بودن مقادیر هر دو اشاره کنیم.

تاریخچه لایت کوین

شبکه لایت کوین در سال 2011 توسط شخصی به نام چارلی لی معرفی شد. این فرد چینی تبار در گذشته کارمند گوگل و کوین بیس بوده است. او توانست با تلاش‌های بی‌وقفه شبانه‌روزی، تغییرات اساسی در پروتکل‌های بیت کوین به وجود آورد و در ادامه، لایت کوین را به بازار ارز دیجیتال معرفی کند.

ویژگی‌های اساسی لایت کوین

در بهترین کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال، صحبت از افزایش روزبه‌روزی لایت کوین است. دلیل این که سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت این ارز دیجیتال کشیده می‌شوند، چیزی جز ویژگی‌های اساسی آن نیست. در ادامه، بعضی از اساسی‌ترین ویژگی‌های لایت کوین که منحصر به خود آن است، معرفی کرده‌ایم:

الگوریتم کاربردی

لایت کوین بر مبنای الگوریتم اثبات کار ساخته شده است. الگوریتمی که توسط این شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد، Skrypt نام دارد. درباره ویژگی‌های این الگوریتم می‌توان گفت که:

· از لحاظ محاسباتی فشرده است.

· از حافظه بیشتری استفاده می‌کند.

معامله با سرعت بالا

اگر تراکنش‌هایی با لایت کوین انجام داده باشید، متوجه می‌شوید که تنها بعد از گذشت 2 دقیقه و نیم تراکنش‌ها تایید می‌شوند. بنابراین در مقایسه با ارزهای دیجیتال دیگر از جمله بیت کوین، سرعت معامله با لایت کوین بیشتر است و بنابراین می‌توان معاملات بیشتری را به سرانجام رساند. اما زمان انجام این معاملات حواستان به تفاوت معاملات اسپات و مارجین باشد.

عرضه حداکثری

در بازار ارزهای دیجیتال، بعضی عرضه کاملا محدودی دارند. لایت کوین در حال حاضر با داشتن 84 میلیون سکه، شامل آن دسته از ارزهای دیجیتالی به حساب می‌آید که عرضه حداکثر خواهند داشت.

سرمایه بازار

در بازار ارزهای دیجیتال، تنها بیت کوین بیشترین میزان سرمایه بازار را از آن خود کرده است. شاید سرمایه بازار لایت کوین در مقایسه با بیت کوین ناچیز باشد، اما با این وجود در فهرست 5 ارز دیجیتالی قرار می‌گیرد که مقدار زیادی از سرمایه بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

البته ناگفته نماند که مقدار سرمایه بازار هر کدام از ارزهای دیجیتال با توجه به دو چیز نوسان پیدا می‌کند:

· قیمتی که ارز دیجیتال مورد نظر دارد.

· تعداد سکه‌هایی از ارز دیجیتال مورد نظر که در بازار گردش پیدا کرده است.

ارائه پاداش

در شبکه لایت کوین هر ماینری که بتواند محاسبات را به بهترین نحو انجام دهد و یک بلاک جدید به وجود آورد، مشمول پاداش از طرف شبکه لایت کوین خواهد شد. این پاداش به ازای هر بلاک، 25 لایت کوین در نظر گرفته شده است.

معامله با هزینه کم

کم بودن هزینه‌های معامله و انجام تراکنش‌ها در لایت کوین، به دلیل وجود الگوریتم Skrypt به مراتب کمتر از هزینه معاملات در شبکه‌های دیگر است.

چگونگی خرید لایت کوین

راه و روش‌های گوناگونی به منظور خرید لایت کوین پیش روی سرمایه‌گذاران قرار گرفته است که آن‌ها باید مطابق با موقعیت جغرافیایی، شرایط موجود، پول رایج و سایر موارد برای تهیه آن اقدام کنند. در زیر به رایج‌ترین، امن‌ترین و آسان‌ترین روش‌های خرید اشاره کرده‌ایم:

به صرافی بایننس بروید

بایننس یک صرافی چینی مطرح در بازار ارز دیجیتال است که تمامی رمز ارزها در آن برای خرید و فروش موجود خواهد بود.

از آن جایی که صرافی‌های بین‌المللی گوناگون به خاطر تحریم‌ها امکان خرید لایت کوین را به سرمایه‌گذاران ایرانی نمی‌دهند، بایننس می‌تواند انتخاب خوب و هوشمندانه‌ای باشد.

تنها کافی است که در بایننس اقدام به شارژ بیت کوین یا رمز ارزهایی از این قبیل کنید و نهایتا لایت کوین بخرید. در نظر داشته باشید که شاید بایننس مانند یک کیف پول امن حافظ ارزهای شما خواهد بود، اما به خاطر آسودگی خاطر بیشتر توصیه می‌شود بلافاصله بعد از خرید، لایت کوین را به کیف پول خود منتقل کنید.

با ریال خرید کنید

اگر قصد دارید با پول رایج ایران ارز دیجیتال لایت کوین را خریداری کنید، باید به سراغ سایت‌های ایرانی بروید. اما لازم است بدانید که اکثر سایت‌های ایرانی، ارزهای دیجیتال مطرحی مانند بیت کوین و اتریوم را برای فروش دارند و اگر لایت کوین در سبد فروش آن‌ها اضافه شده باشد، اکثرا موجودی آن صفر است.

با دلار خرید کنید

متداول‌ترین روش در جهان، خرید مستقیم ارزهای دیجیتال به کمک دلار است. اما متاسفانه این امکان برای کاربران ایرانی تبار وجود ندارد. چون برای این روش نیاز به ویزا کارت یا مستر کارت خواهد بود. البته ایرانیان می‌توانند از راه غیرمستقیم با دلار ارز لایت کوین را خریداری کنند، اما آن قدر هزینه‌های تمام‌شده افزایش پیدا خواهد کرد که اصلا مقرون به صرفه نخواهد بود.

اما کاربران خارج از ایران توسط سایت‌های زیر می‌توانند خرید مستقیم لایت کوین را با دلار انجام دهند:

· Coinbase

· Kraken

· Bitstamp

کیف پول‌های لایت کوین

تامین امنیت سرمایه و ارزهای لایت کوینی که خریداری کرده‌اید، بر عهده خود شما است. بنابراین باید یک کیف پول امن، معتبر و عالی برای نگهداری و محافظت از ارزها تهیه کنید. در سال جاری (2021)، یک سری کیف پول‌ها به عنوان بهترین‌ها معرفی شده‌اند که در زیر به آن‌هایی اشاره کرده‌ایم که از لایت کوین پشتیبانی می‌کنند:

کیف پول‌های سخت‌افزاری

این کیف پول‌ها ظاهری شبیه به فلش مموری دارند که بهترین آن‌ها عبارت است از:

· Trezor

· Ledger Nano X

· Ledger Nano S

کیف پول‌های نرم‌افزاری

این کیف پول‌ها روی گوشی‌های اندرویدی و آی‌اواس نصب می‌شوند:

· Trust wallet

· Exodus

· Atomic

· Litewallet

· Electrum-LTC

کیف پول‌های کاغذی

این کیف پول‌ها مناسب افرادی که به تازگی در بازار ارز دیجیتال وارد شده‌اند نخواهد بود. بهترین کیف پول کاغذی که لایت کوین را پشتیبانی می‌کند، LiteAddress است. شما با مراجعه به سایت رسمی آن، می‌توانید به‌صورت آفلاین کیف پول خود را ایجاد کلیدهای خصوصی را مستقیما اخذ کنید.

قیمت لایت کوین تا به امروز

قیمت لایت کوین در بازار از زمانی که معرفی شد تا ماه آپریل سال 2017، نوسان چندانی نداشت. اما ناگهان در تاریخ 1 می سیر صعودی پیدا کرد و 18 دسامبر با قیمت حدودی 310 دلار به اوج خود رسید. اما این افزایش قیمت طولی نکشید و بارها دستخوش نوساناتی شد.

آخرین افزایش قیمت قابل توجه این ارز دیجیتال به تاریخ 3 می 2021 بر می‌گردد. اما باید بدانید که طی دو ماه گذشته دوباره افت شدیدی پیدا کرده است و در تاریخ امروز با قیمت 139.91 دلار خرید و فروش خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به بهترین کانال تلگرام سیگنال ارز دیجیتال امید فدوی مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی راجع به تفاوت معاملات اسپات و مارجین را به دست آورید.

همه چیز در رابطه با ارز دیجیتال ترون


اگر دقت کرده باشید، بحث ارزهای دیجیتال شدیدا داغ شده است و تقریبا غیر ممکن است وارد یک شبکه اجتماعی شوید یا در جمعی نشسته باشید و واژگانی مانند «ارز دیجیتال»، «بیت کوین»، «صرافی ارز دیجیتال» «آموزش تصویری ارز دیجیتال» و امثال این‌ها به گوشتان نخورد.

https://www.salameno.com/news/55263370/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86


همچنین ممکن است هنگامی که صحبت راجع به این نوع موضوعات، مثلا صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شود، هیچ کدام از صرافی‌های ارز دیجیتال را نشناسید یا اصلا ندانید این صرافی‌ها چه کاری انجام می‌دهند.

بهتر است بدانید صرافی ارز دیجیتال رمزینکس یکی از قابل اعتمادترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و افراد زیادی در حال استفاده از آن برای نقد کردن پول خود و بسیاری از فعالیت‌های دیگر هستند.

علاوه بر این، یکی دیگر از صرافی‌های پر طرفدار و محبوب که افراد زیادی در حال استفاده از آن هستند، صرافی نوبیتکس است و شما می‌توانید با ثبت نام در نوبیتکس از مزایای بی نظیر و امنیت بالای آن بهره‌مند شوید.

اکنون که با دو مورد از بهترین صرافی‌های داخلی آشنا شدیم، می‌خواهیم یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال، یعنی ارز دیجیتال ترون را که اخیرا مورد توجه افراد قرار گرفته است، مانند امید فدوی یعنی بهترین مدرس ارز دیجیتال فعلی ایرانی بررسی کنیم.

https://www.salameno.com/news/55263370/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86

 

اگر برایتان پیش آمده است که اسم این ارز دیجیتال را از دوستان و آشنایان خود بشنوید ولی هیچ اطلاعی راجع به آن ندارید، حتما تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله تمام چیزهایی را که باید راجع به ارز دیجیتال ترون بدانید، ذکر کرده‌ایم.

ترون چیست؟

ارز دیجیتال ترونیکس که با نام اختصاری ترون و نماد «TRX» شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتالی است که مورد توجه افراد قرار گرفته است و هنوز برای بسیاری ایرانیان ناشناخته است.

ترون نوعی پلتفرم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین است که با هدف ایجاد یک شبکه جهانی مطالب رایگان در حوزه سرگرمی ساخته شده است.

البته این تعریف کمی تخصصی بود و برای درک بهتر افراد، می‌توان گفت ترون به‌طور غیر متمرکز از تکنولوژی بلاکچین به‌عنوان یک بستر برای توسعه بازار جهانی سرگرمی، رسانه و انواع محتوا استفاده می‌کند.

در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال ترون را دارید، می‌توانید یک پکیج آموزش تصویری ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

همان‌طور که گفتیم پلتفرم ترون فعالیت غیر متمرکز دارد. ممکن است بپرسید غیر متمرکز یعنی چه؟ فعالیت غیر متمرکز یعنی سازمان‌های مرکز فعلی، مانند فیسبوک، گوگل، یوتیوب و امثال این‌ها از حلقه خارج می‌شوند.

کد رسمی ارز دیجیتال ترون در پلتفرم‌های معاملاتی با نماد TRX شناخته می‌شود و تمام تراکنش‌های آن درست مانند ارز دیجیتال اتریوم در یک دفتر کل عمومی ثبت می‌شوند و به وسیله سایت Tron Explorer قابل پیگیری هستند.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون در سپتامبر سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶ شمسی) توسط یک سازمان غیر انتفاعی تاسیس شده در سنگاپور به نام Tron Foundation تاسیس شده است. همچنین مدیر عامل و موسس اصلی این ارز دیجیتال، یک کارآفرین چینی به نام جاستین سال است که بنیان‌گذار و مدیر عامل PEWO نیز هست.

گفته شد که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ تاسیس و با قیمت اولیه ۰.۰۰۱۹ دلار و ۷۰ میلیون دلار سرمایه اولیه به توسعه دهندگان عرضه شد.

هدف از ساخت ترون چه بود؟

به گفته بنیاد و موسس این ارز دیجیتال، هدف از ساخت پلتفرم و ارز دیجیتال ترون استفاده از این پلتفرم و ارز دیجیتال برای کمک به پاداش و حق‌الزحمه تولید کنندگان محتوا به خاطر تلاش‌هایی است که برای تولید محتوا انجام می‌دهند.

بهتر است با ذکر یک مثال بهتر، این موضوع را روشن کنیم. می‌دانید که امروزه شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک و یوتیوب حجم بالایی از محتواهای دیجیتال را در وب‌سایت‌های خود دارند.

این شرکت‌ها علاوه بر مشاهده هر آنچه کاربران به اشتراک می‌گذارند و مخاطبان تماشا می‌کنند، بخش زیادی از پولی را که از طریق این تولید محتوا ایجاد می‌شود دریافت می‌کنند و تنها مقدار کمی از آن به‌عنوان حق‌الزحمه در اختیار تولید کننده محتوا قرار می‌گیرد.

ترون کجا مبادله می‌شود؟

کاربران برای مبادله ارز دیجیتال ترون نیاز به ۳ اصل مهم دارند:

· فضایی برای ذخیره ارزهای خریداری شده

· پلتفرم خرید و فروش

· صرافی واسطه که مبادله گرها را به یکدیگر متصل کند.

شما برای ذخیره ارز دیجیتال ترون می‌توانید از کیف پول‌های الکترونیکی یا سخت‌افزاری بهره ببرید که وب‌سایت خود این ارز دیجیتال، بهترین گزینه‌های موجود را به کاربران معرفی خواهد کرد.

چگونه ارز دیجیتال ترون را استخراج کنیم؟

اگر محتواهای آموزشی امید فدوی را مشاهده کرده باشید، می‌دانید که این ارز دیجیتال جزو ارزهای دیجیتال قابل استخراج یا Mineable Coins به حساب نمی‌آید و شما نمی‌توانید آن را مانند ارز دیجیتال بیت کوین استخراج کنید.

https://www.salameno.com/news/55263370/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86


در عوض این امکان برای شما وجود دارد که توکن های ارز دیجیتال ترون را با کمک به اعتبارسنجی تراکنش‌ها به دست بیاورید و به این صورت افراد با پرداخت کارمزد تراکنش (توکن) پاداش دریافت می‌کنند. بهتر است بدانید که این هزینه تراکنش نه توسط فردی که در حال انجام فرآیند است، بلکه توسط شبکه پرداخت می‌شود.

۳ دلیل برای استفاده از ارز دیجیتال ترون

استفاده از ارز دیجیتال ترون به گفته تمام افرادی که اسم خود را بهترین مدرس ارز دیجیتال می‌گذارند مزیت‌های زیادی دارد، به‌طوری که اخیرا محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده است. در ادامه قصد داریم ۳ مورد از مهم‌ترین دلایل را بررسی کنیم که افراد را به استفاده از این ارز دیجیتال ترغیب می‌کنند.

تراکنش‌های ارزان

جالب است بدانید هزینه تراکنش ترون تقریبا صفر است و همین موضوع تقریبا بزرگ‌ترین مزیت آن به شمار می‌رود. به‌طور کلی انجام تراکنش در بسیاری از شبکه‌ها برابر با پرداخت هزینه است، در حالی که این هزینه برای ترون حدود ۰.۰۰۰۰۰۵ ترون است و تقریبا به حساب نمی‌آید.

امکان‌پذیر بودن حجم تراکنش‌های بالا

یکی دیگر از دلایلی که افراد را به استفاده از ارز دیجیتال ترون ترغیب می‌کند، وجود امکان حجم تراکنش بالای آن است؛ به‌طوری که سیستم ترون تراکنش‌ها را بدون محدودیت انجام می‌دهد و می‌تواند حدود ۱۰۰۰ تراکنش را در ثانیه انجام دهد.

این موضوع در حالی است که رقیب ترون، یعنی اتریوم، هر تراکنش را در حدود ۱۵ ثانیه به پایان می‌رساند.

پشتیبانی و محبوبیت بالا

بخشی از محبوبیت بالای این ارز دیجیتال به دلیل بنیان‌گذار آن؛ یعنی جاستین سان است که تحت حمایت جک ما، بنیان‌گذار علی بابا است.

محبوبیت و حمایت از پلتفرم ترون آن‌چنان گسترده بوده است که در حال حاضر تعداد کاربران آن به بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ نفر می‌رسد.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال ترون

در جواب باید گفت که کاربران می‌توانند به دو روش خرید ارز دیجیتال ترون یا دریافت آن از طریق تولید محتوا در پلتفرم مربوطه، کسب درآمد کنند. در ادامه نحوه خرید ارز دیجیتال ترون در دو مرحله توضیح داده شده است.

در مرحله اول خرید ارز دیجیتال ترون، ابتدا باید یکی از ارزهای دیجیتال؛ مانند بیت کوین یا اتریوم را از یکی از صرافی‌های مورد اعتماد ایرانی خریداری کنید.

سپس هنگامی که خرید خود را انجام دادید، در مرحله دوم باید ارزهای خریداری شده در مرحله اول را به یکی از صرافی‌هایی که از ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می‌کند؛ مانند بایننس انتقال داد و ترون دریافت کرد. البته دقت داشت باشید که اگر رمز ارز شما از قبل در صرافی باشد که از ارز دیجیتال ترون پشتیبانی می‌کند، نیازی به جابه‌جایی نیست و مستقیما می‌توانید ترون خریداری کنید.

تاریخچه صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آن‌ها در دنیای کریپتو

صرافی به معنای تبادل پول رایج و معادل انگلیسی آن currency exchange است. صرافی‌ها قدمت دیرینه‌ای در تاریخ دارند که به هزار تا هزار و پانصد سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. صرافی‌ها به مرور زمان پیشرفت و تغییر کردند و امروزه حتی به شکل صرافی‌های آنلاین درآمدند.

در ایران نیز صرافی‌ها از قرن نوزدهم شروع به کار کردند و به‌تدریج رشد و پیشرفت داشتند. با کم شدن مبادلات کالا‌به‌کالا و پایاپای نیاز به صرافی بیشتر دیده شد.

صرافی‌های ارزهای دیجیتالی در ابتدای تاسیس و شروع به کار خیلی شناخته‌شده نبودند یا فعالیت آن‌ها به‌خاطر اعمال غیرقانونی متوقف می‌شد. اولین صرافی ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۴ در استرالیا تاسیس شد، البته این صرافی رونق زیادی نداشت و به ‌دلیل نداشتن مشتری و مجوز فعالیت خود را قطع کرد.

پس از آن در سال ۲۰۰۶ در آمریکا صرافی دیگری توسط دو فرد روسی و لهستانی راه‌اندازی و خیلی زود توسط سرویس امنیت ایالات متحده آمریکا پلمپ شد. علت بسته شدن صرافی انتقال غیرقانونی ۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتال بود.

اما اکنون در سرتاسر جهان صرافی‌های زیادی مشغول فعالیت هستند و کارشان حسابی رونق گرفته است، مانند صرافی‌های معتبر رمزینکس و نوبیتکس. در این صرافی‌ها می‌توانید ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و تتر را معامله کنید. فقط لازم به ثبت نام در نوبیتکس یا هر صرافی دیگر است.

داشتن بستر امن و سریع و آسان از ویژگی‌های این صرافی‌ها است. اجازه دهید صرافی‌های ارز دیجیتال و نقش آن‌ها در دنیای کریپتو را بهتر بررسی کنیم.

https://fardayekhoob.ir/%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae%da%86%d9%87-%d8%b5%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%a2/


صرافی ارز دیجیتال چه خدماتی انجام می‌دهد؟

  • خرید و فروش ارز دیجیتال
  • ذخیره تمام تراکنش‌ها
  • دورکاری صرافی‌ها
  • خرید اینترنتی کالا یا خدمات
  • تبدیل ارزها به پول رایج کشورها

نقش صرافی‌های ارز دیجیتال

با پر اهمیت شدن ارزهای دیجیتال در بین مردم و آگاهی آن‌ها از خرید‌ و ‌فروش این ارزها صرافی‌ها پر رونق‌تر شدند و ارزش و اهمیت بیشتری پیدا کردند. صرافی‌ها با استفاده از دانش و فناوری گام‌هایی در جهت توسعه اقتصاد برداشتند.

عده‌ای از متخصصان با گرد هم آمدن و تاسیس صرافی‌های داخلی سعی دارند در توسعه کشور و خارج نشدن سرمایه از کشور نقش داشته باشند.

نقش ارزهای دیجیتالی در آینده بهتر کشورهای در حال توسعه بسیار موثر است. شرکت‌های داخلی به خدمات مالی دسترسی زیادی ندارند، در نتیجه سهمی از تجارت جهانی نخواهند داشت.

با وجود تحریم ‌کشورهای در حال توسعه افتتاح حساب بانکی در بیرون از مرز برای این کشورها دشوار است. به همین علت صرافی‌ها اهمیت پیدا می‌کنند.

صرافی‌ها در واقع مشکلات مربوط را حل خواهند کرد و محدودیت حاصل از تحریم برداشته می‌شود. به این ترتیب شرکت‌ها می‌توانند بدون محدودیت به بازار جهانی متصل شوند.

در حقیقت در صرافی‌ها افراد و شرکت‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتالی را معامله و به پول دیگر تبدیل کنند. این صرافی‌ها به شکل اپلیکیشن نیز وجود دارند. به این ترتیب نیازی نیست به صرافی بروید و با سایت و اپلیکیشن‌ها می‌توانید به راحتی کارهایتان را انجام دهید. مثلا با ثبت نام در نوبیتکس می‌توانید بی واسطه با فروشندگان و خریداران در ارتباط باشید.

در صرافی‌ها نرخ و قیمت ارزها طبق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این مقدار به‌خاطر میزان عرضه و تقاضا کمی در هر صرافی تفاوت دارد. به این ترتیب که با افزایش تقاضای ارزی، نرخ آن نیز افزایش پیدا می‌کند و بالعکس.

مزایای صرافی‌های ایرانی

صرافی‌های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد که هر یک مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. وجود تحریم‌های ایران باعث می‌شود احتمال مسدود شدن سرمایه و دارایی وجود داشته باشد. برای مثال صرافی بایننس به مدت دو سال سرمایه ایرانی‌ها را مسدود کرد.

یکی از مزیت‌های صرافی‌های داخلی مواجه نشدن با خطر تحریم و مسدودی حساب کاربران است. همانطور که می‌دانید به دلیل مشکلات تحریم ایران در بازارهای جهانی بسیاری صرافی‌ها برای کاربران ایرانی محدودیت اعمال کرده‌اند.

صرافی‌های ایرانی به ‌راحتی قابل پیگیری هستند و می‌توانید مشکلات خود را سریع‌تر حل کنید.

همچنین خرید و فروش ارز در این صرافی‌ها کار آسانی است، چون نیازی به تبدیل ارز نیست. در واقع با حساب بانکی و کارت اعتباری قادر به خرید‌ و ‌فروش ارز هستید.

در رمزینکس می‌توانید خرید و فروش ارزهایی مانند بیت کوین را انجام دهید. با توجه به حجم بالای مبادلاتی که در این صرافی انجام می‌شود، امنیت بالای این صرافی و داشتن اپلیکیشن حرفه‌ای اعتماد کاربران به آن جلب شده است.

در این اپلیکیشن می‌توانید به‌طور مستقیم با کاربران در تعامل باشید و خرید و فروش انجام دهید. به همین دلیل بازار گسترده‌ای دارد و روز‌به‌روز نیز افزایش می‌یابد.

مراحل احراز هویت

  • پر کردن فرم مربوط به اطلاعات شخصی
  • وارد کردن اطلاعات بانکی مانند شماره کارت و شبا
  • گرفتن عکس
  • تماس کارشناسان برای تایید مراحل
  • اطلاع تایید نهایی با استفاده از ایمیل

ویژگی صرافی‌های خوب

در ادامه این مطلب ویژگی‌های یک صرافی خوب را بیان خواهیم کرد:

اعتبار و تجربه صرافی

با انتخاب یک صرافی شما تمام دارایی‌های خود را در آنجا خواهید گذاشت و حق دارید به دنبال اعتبار آن باشید. چون علاوه بر سرمایه‌گذاری، اطلاعات شخصیتان را در اختیار آن صرافی می‌گذارید.

امنیت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی خوب داشتن امنیت در حوزه دیجیتال است. شما سرمایه خود را به جایی می‌سپارید که امنیت لازم را داشته باشد. در نتیجه پیش از هر کاری در مورد امنیت آن تحقیق کنید و ببینید آیا استانداردهای لازم را دارد یا خیر.

کارمزد پایین

وقتی در صرافی سرمایه‌گذاری می‌کنید، با انجام تراکنش‌های مختلف مبلغی تحت عنوان کارمزد از شما گرفته می‌شود. پس حتما به میزان کارمزدها دقت کنید. کارمزد پایین به‌صرفه‌تر است.

روش پرداخت

روش پرداخت به شکل‌های مختلف انجام می‌شود و هر صرافی ازیک روش استفاده خواهد کرد. قبل از عضویت در این مورد تحقیق کنید و ببینید آیا صرافی مورد نظر روشی را که می‌خواهید پشتیبانی می‌کند یا خیر.

پشتیبانی

یکی از ویژگی‌های خوب هر صرافی پشتیبانی کاربران است تا هر گاه سوالی داشتند به آن‎ها کمک کند. سایر ویژگی‌های یک صرافی خوب به قرار زیر هستند:

  • قیمت پایین‌ ارز
  • حجم گسترده معاملات
  • تحت پوشش قرار دادن رمز ارزهای زیاد
  • داشتن اپلیکیشن
  • میزان سرمایه در گردش
  • محافظت و امانت‌داری از سرمایه افراد

چالش‌های صرافی‌های ارز دیجیتال

با وجود رشد روز افزودن ارزهای دیجیتالی و بالا رفتن قیمت آن‌ها مشکلاتی نیز بر سر راه صرافی‌ها و برای ارزهای دیجیتال وجود دارد. به دلیل افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتالی دیگر صرافی‌ها نمی‌توانند پاسخگوی نیاز کاربران باشند. در واقع ظرفیت لازم برای ارائه خدمات ندارند.

نوبیتکس

نوبیتکس اولین بستر برای تبادل رمز ارزها در ایران است و احراز هویت تقریبا ساده‌ای دارد. به همین خاطر طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است. با توجه به این که ارزهای دیجیتال حالت فیزیکی ندارند، صرافی‌ها نیز به شکل اینترنتی فعالیت می‌کنند.

با ثبت نام در نوبیتکس و احراز هویت در این اپلیکیشن خرید و فروشی امن را تجربه کنید. این اپلیکیشن ضمن داشتن کاربری ساده، سرعت معاملات سریعی دارد و یکی از بهترین بازارهای آنلاین برای ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

نوبیتکس با داشتن بهترین امکانات مانند مدیریت موجودی کیف پول، پرداخت با کارت‌های شتاب، کیف پول امن و کارمز رقابتی یکی از مهم‌ترین بازارها در ایران است.

رمز اختصاصی کیف پولتان در نوبیتکس به شکل آفلاین است و در برابر هک ایمن خواهد بود. همچنین کارمزدی بسیار پایین‌تر از سایر صرافی‌ها دارد.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد ارز دیجیتال شیبا اینو داشته باشید

ارزهای دیجیتال دنیای بسیار پیچیده‌ای دارند. اولین ارز دیجیتال در دنیا بیت کوین بود که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت. امروزه با توجه به توسعه ارزهای دیجیتال و رایج شدن آن‌ها میان مردم، تعداد بی‌شماری از این ارزها به بازار معرفی شده‌اند.

این ارزهای دیجیتالی ممکن است در ابتدا محبوبیت خاصی نداشته باشند. در نتیجه قیمت و ارزش آن‌ها نیز بالا نیست، اما با گذر زمان ممکن است هر کدام از آن‌ها ارزش پیدا کنند و بر سر زبان‌ها بیافتند.

شیبا اینو، یکی از ازرهای دیجیتالی است که به تازگی محبوبیت پیدا کرده و ارزش آن بسیار زیاده شده است. این ارز دیجیتالی، یکی از توکن‌هایی است که با پیدایش دوج کوین، به وجود آمد.

افراد برای معامله ارزهای دیجیتال خود با پول ملی می‌توانند از صرافی‌ها استفاده کنند. از جمله صرافی‌های ایرانی که می‌توان برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کرد، صرافی Nobitex است.

با nobitex ورود و خرید تتر می‌توانید به دنیای ارزهای دیجیتال راه پیدا کنید. در این مرحله با فروش تتر و خرید Shiba Inu از صرافی بایننس، شما هم می‌توانید یکی از دارندگان ارز دیجیتالی شیبا اینو باشید.

علاوه بر این با ورود به کانال سیگنال اسپات بایننس می‌توانید از تحلیل‌های نوشته شده و سودهای هر ارز به‌ویژه شیبا اینو مطلع شوید. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتالی شیبا اینو با ما همراه باشید.

https://topbarg.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa/


شیبا اینو چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، شیبا اینو یکی از توکن‌هایی است که بعد از پیدایش دوج کوین، به وجود آمد. نام این ارز دیجیتال برگرفته از نام یک نژاد سگ ژانی به نام Shiba Inu است. این سگ در ابتدا نماد دوج کوین بود، اما با روی کار آمدن ارز شیبا، این سگ، نماد ارز دیجیتالی شیبا اینو شد.

شیبا اینو، در بازار و بین ارزهای دیجیتالی معروف به قاتل دوج کوین است، زیرا همواره در حال پیشرفت بوده و سعی دارد دوج کوین را پشت سر بگذارد.

ارز دیجیتالی شیبا اینو با نام اختصاری SHIB نیز شناخته می‌شود. افرادی که با این نوع ارزهای دیجیتالی مخالف هستند، به آن‌ شت کوین یا سکه‌های بی‌ارزش می‌گویند.

شیبا اینو در واقع به عنوان یک ارز دیجیتال مستقل شناخته نمی‌شود و فقط نوعی توکن است که بر پایه بلاک چین اتریوم به حساب می‌آید.

اشخاصی که چنین ارز دیجیتالی دارند، می‌توانند به سیگنال اسپات بایننس وارد شوند و در آن جا معاملات پرسود ارزها را مشاهده کنند.

این افراد می‌توانند با استفاده از این سیگنال، تحلیل‌های مرتبط با ارزهای دیجیتالی را ببینند. بنابراین افراد با دقت به این تحلیل‌ها می‌توانند ارزهای دیجیتال پرسودی را برای خود بخرند.

چرا شیبا اینو نوعی شت کوین به شمار می‌رود؟

برخی از کارشناسان وجود دارند که ایرادات جدی به ساختار، نحوه پیدایش و فعالیت این ارز دیجیتالی می‌گیرند. همان‌طور که می‌دانید شت کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که با گذشت زمان از ارزش آن‌ها کم می‌شود و در آخر هیچ آینده‌ای برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

با این حال نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام کرد که ارز دیجیتال SHiba INU نوعی شت کوین است، اما مدارکی وجود دارد که این نظریه را جدی‌تر نشان می‌دهد. از جمله این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ارائه نکردن راه حل

ارزهای دیجیتالی جدید برای این که بتوانند هویت خود را آشکار کنند معمولا مشکلاتی را برطرف خواهند کرد یا برای آن‌ها برنامه‌ریزی دارند. برخی از سازندگان ارزهای دیجیتالی نیز هستند که به‌صورت ظاهری مشکلاتی را ساخته و ارز دیجیتالی را برای رفع مشکلات، به بازار ارائه می‌کنند.

با این حال ارز شیبا اینو هیچ راه حلی برای حل مشکلات ارائه نداده است. به همین دلیل کارشناسان اعتقاد دارند که ارائه این ارز فقط به قصد سوار شدن بر موج دوج کوین بوده است تا از افزایش قیمت آن استفاده کند.

نام سازنده شیبا اینو مشخص نیست

در واقع هیچ یک از خریداران رمز ارز شیبا اینو اطلاعاتی درباره سازنده این ارز دیجیتالی ندارند. به همین دلیل شبهه‌هایی درباره آن به وجود می‌آید.

منتشر نشدن سند ارزیابی توسط شیبا اینو

سند ارزیابی یا وایت پیپر، نوعی سند است که ارز دیجیتال برای مطرح کردن مشکلات شناسایی شده توسط آن، ارائه می‌کند. در این سند چندین مشکل شناسایی می‌شود که با ارائه ارز دیجیتالی مورد نظر سازندگان، تمام مشکلات گفته شده رفع خواهند شد.

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان گفت که سند ارزیابی نشان می‌دهد آیا ارز دیجیتالی که تازه به بازار وارد شده است برنامه و هدف خاصی دارد یا خیر.

از کدام صرافی ارز شیبا بخریم؟

در ابتدا به دلیل ابهامات زیادی که از این ارز دیجیتالی وجود داشت، صرافی‌های بزرگ مانند بایننس از قرار دادن ارز شیبا اینو در فهرست خود امتناع می‌کردند، اما وقتی ارزش این ارز دیجیتالی چندین برابر شد آن‌ها نیز آن را در فهرست خود قرار دادند.
بنابراین برای خرید شیبا اینو می‌توانید به صرافی بایننس نیز مراجعه کنید. با این حال مسئولان بایننس به هیچ عنوان خرید شیبا اینو را به دیگر افراد پیشنهاد نمی‌دهند.

افرادی که قصد خرید این ارز دیجیتالی را دارند، می‌توانند به غیر از بایننس به صرافی‌های پولینکس، بیت مارت، بیت فارکس، Coinbene، صرافی HOO، سواپ، XO، Gate.io و انواع صرافی‌های ایرانی مراجعه کنند.

افراد با nobitex ورود که یک صرافی ایرانی است، می‌توانند تتر بخرند و در صرافی بایننس تترهای خود را با شیبا اینو معامله کنند.

ارزش خرید شیبا اینو چقدر است؟

این ارز دیجیتالی به واسطه تبلیغات زیادی که انجام داد، توانست به‌سرعت برای خود جایگاه بالایی به‌دست آورد. به‌طوری که در هفته‌های اخیر این ارز دیجیتالی بیش از 240 برابر رشد داشته است.

شیبا اینو در مدت زمان بسیار کمی‌توانست مارکت کپی بالایی پیدا کند و به همین دلیل در بین 20 گزینه برتر در بین ارزهای دیجیتالی قرار گرفت.

تحلیل‌های نوشته شده درباره شیبا اینو

با توجه به تحلیل‌های موجود در سیگنال اسپات بایننس می‌توان گفت که آینده ارز شیبا به شکل زیر پیش‌بینی می‌شود.

قیمت شیبا اینو در یک کانال صعودی است و همواره افزایش پیدا می‌کند. با این حال این ارز دیجیتالی به دفعات به خط میانی، سقف و کف این کانال واکنش نشان داده است.

هم اکنون قیمت این ارز در کنج صعودی قرار دارد. در مواردی که این اتفاق رخ می‌دهد باید منتظر ماند تا قیمت روند نزولی خود را آغاز کند. به همین دلیل لازم است تا مدتی را صبر کرد تا متوجه شویم آیا این ارز روند نزولی پیدا می‌کند یا صعودی.

مراحل خرید ارز شیبا اینو

با گذراندن مراحل زیر می‌توانید ارز دیجیتالی شیبا اینو را بخرید.

  • ابتدا روی تلفن همراه خود یک کیف پول نصب کنید که ارز شیبا را نیز پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، والت کوین بیس بهترین گزینه برای ذخیره شیبا اینو است.
  • حال برای تبادل شیبا اینو به خرید اتریوم نیاز است، زیرا معاملات این ارز دیجیتالی براساس بستر بلاک چین اتریوم انجام می‌شوند.
  • در مرحله بعد می‌توانید در یک صرافی حساب باز کنید که شیبا اینو را نیز پشتیبانی می‌کند. این صرافی‌ها می‌توانند بایننس یا غیره باشند.
  • حال لازم است تا با خرید اتریوم به میزان نیاز ارز شیبا اینو تهیه کنید.
  • بعد از خرید این ارزهای دیجیتال می‌توانید آن‌ها را در کیف پول روی تلفن همراه خود، ذخیره کنید