مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

مجله علمی آموزشی الودانش

در این وبلاگ جدیدترین و بهترین مطالب علمی آموزشی را فرا بگیرید

کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال با بایننس فیوچرز

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال وجود دارد. یکی از این روش‌ها ترید کردن و سرمایه گذاری در این ارزهاست. اگر در این حوزه پیش از این فعال بوده‌اید، بی شک با صرافی بایننس آشنایید. یکی از امکاناتی که این صرافی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، امکان بستن قراردادهای آتی‌ست. در این نوع معامله که در مارکت بایننس Futures قابل انجام است، شما می‌توانید دارایی‌ای را برای مدتی مشخص در آینده خریده یا بفروشید و در موعد مقرر با قیمتی که تعیین کرده‌اید آن‌ها به کیف پول‌تان منتقل شده یا از آن خارج می‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با این مارکت گفت‌وگویی کوتاه با امید فدوی، متخصص سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داریم.

https://www.baharnews.ir/news/248812/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3-%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%B2



جناب فدوی لطفاً از بایننس فیوچرز برایمان بگویید

بگذارید بدون مقدمه به سراغ اصل مطلب برویم. در بایننس فیوچرز شما با توجه به پیش‌بینی‌های خود از تغییر قیمت‌ها در آینده، اقدام به خرید یا فروش ارزها می‌کنید. در واقع می‌توان گفت وقتی که پیش‌بینی می‌کنید قیمت ارز مورد نظر افزایش خواهد یافت، از پوزیش لانگ استفاده کرده و برعکس زمانی که کاهش قیمت را پیش بینی می‌کنید، می‌توانید از پوزیشن شورت استفاده کنید. این پیش بینی قیمت به کمک امکانات و روش‌های مختلفی از جمله تحلیل نمودارهای یک ارز دیجیتال و بررسی شرایط بازار امکان‌پذیر است. البته باید در این زمینه دانش و مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید سیگنال‌ها را به خوبی شناسایی کرده و اقدام به بستن قراردادهای آتی کنید.

در معاملات فیوچرز همچنین این امکان فراهم است که از اهرم یا Leverage برای دستیابی به سود بیشتر استفاده کنید. البته این موضوع باعث بالا رفتن ریسک معاملات نیز می‌شود.

این یک توضیح کلی در خصوص امکاناتی‌ست که بایننس Futures در اختیارتان قرار می‌دهد.

https://www.baharnews.ir/news/248812/%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3-%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%B2


بسیار عالی، چگونه می‌توان وارد معاملات فیوچرز شد؟

برای این کار شما پیش از هر چیز نیاز به ایجاد یک حساب کاربری در بایننس دارید. برای این کار وارد سایت این صرافی شده و با وارد شدن به بخش Register ثبت نام را انجام می‌دهید. پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری و وارد شدن به آن می‌توانید از بخش Derivatives وارد گزینه‌ی USDT Futures شده و با باز کردن آن معاملات خود را در بایننس فیوچرز شروع کنید.

اما برای شروع معامله و سرمایه‌گذاری ابتدا شما باید بتوانید وجه خود را به کیف پول بایننس فیوچرز منتقل کنید. برای این کار باید کیف پول اصلی خود را در بخش اسپات مارکت بایننس شارژ کرده و سپس آن را به راحتی به کیف پول بایننس فیوچرز خود انتقال دهید. اگر اطلاعات کافی در این خصوص ندارید، می‌توانید مقاله‌ها و آموزش‌های تخصصی موجود در سایت آکادمی آموزشی امید فدوی را بررسی کرده و به ایجاد حساب کاربری و انتقال وجه به کیف پول‌های بایننس مسلط شوید.


کمی از انواع سفارش‌هایی که در بایننس فیوچرز می‌توان انجام داد به خوانندگان اطلاعات دهید.

بله حتماً. شما در معاملات فیوچرز می‌توانید سفارشات مختلفی ایجاد کنید. در هر یک از این سفارشات شما می‌توانید استراتژی خاصی داشته باشید. در ادامه این سفارشات را معرفی می‌کنم.

اولین سفارش، سفارش محدود است. این سفارش که در سیستم با نام Limit Order معرفی می‌شود، به نوعی از معامله گفته می‌شود که در آن، سفارش با قیمتی مشخص درج می‌شود. در این نوع سفارش تنها در هنگام رسیدن قیمت ارز مورد نظر، به قیمتی که پیش بینی کرده‌اید یا بیشتر از آن اجرا می‌شود.

از این نوع سفارش برای انجام خرید در قیمت‌های پایین و همچنین فروش در قیمت‌های بالا استفاده می‌شود. وقتی قیمت بازار مورد نظر به قیمتی که تعیین کرده‌اید می‌رسد، سفارش به صورت خودکار انجام می‌شود.

نوع دیگر سفارش، سفارش مارکت است. این سفارش با نام Market Order در سایت نمایش داده می‌شود. این سفارش معمولاً در بهترین قیمت موجود در حال حاضر بازار انجام می‌شود. برای امکان ورود و خروج سریع از بازار معاملاتی که نوسان قیمت بسیار زیادی دارند می‌توانید از این مارکت استفاده کنید.

سفارش حد ضرر دیگر نوع سفارشی‌ست که در این معاملات می‌توانید از آن استفاده کنید. البته این‌ها تنها نوع سفارش‌های موجود در بایننس فیوچرز نیستند و شما با توجه به استراتژی خود می‌توانید از انواع دیگر نظر «سفارش توقف مارکت»، «سفارش دریافت سود»، و «سفارش حد ضرر متغیر» نیز استفاده کنید که هر یک از آن‌ها توضیحات خاص خود را دارند.



آیا معاملات فیوچرز یا همان قراردادهای آتی تنها در بایننس فیوچرز امکان پذیرند؟

خیر. شما می‌توانید در پلتفرم‌های مختلفی از بستن قراردادهای آتی سود ببرید. یکی از اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بورس تنظیم شده‌ی شیکاگو است. این بورس که با نام اختصاری CBOE نیز شناخته می‌شود، از دی ماه سال 1397 کارش را در این حوزه آغاز کرد.

همچنین می‌توان به صرافی شیکاگو مرکانتایل به عنوان یکی دیگر از پلتفرم‌های قرارداد آتی ارزهای دیجیتال اشاره کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم فراهم آوردن امکان مارجین تا سقف 35 درصد برای کاربران و سرمایه‌گذاران است.

پلتفرم بکت (Bakkt) ارائه‌کننده‌ی اولین قراردادهای آتی فیزیکی بیت کوین است. همچنین صرافی بیت مِکس یکی دیگر از صرافی‌های بزرگ دنیاست که امکان معامله‌های فیوچرز را برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد کرده است.



چگونه در ترید بایننس فیوچرز موفق باشیم؟

برای آن‌که یک سرمایه‌گذاری موفق و کسب درآمدی تضمین شده داشته باشید، باید پیش از شروع کار خود به خوبی آموزش دیده و جنبه‌های مختلف کار را یاد بگیرید.

من در آغاز مصاحبه به طور کلی توضیح دادم که برای شروع باید در بایننس فیوچرز حساب باز کرده و کار خود را شروع کنید. بنابراین این اولین قدم است. البته در صورتی که در صرافی بایننس حساب داشته باشید.

پس از این مرحله باید بتوانید حساب خود را در بایننس Futures شارژ کنید. باید بدانید که در این معاملات چه امکاناتی در اختیارتان است. بدون اطلاع کافی از این امکانات بی شک سرمایه گذاری موفقی نخواهید داشت.

نکته‌ی بسیار مهم دیگر درک مفهوم اهرم و استفاده از آن است. اگر ندانید چگونه باید با اهرم Leverage کار کنید ممکن است دچار ضررهای هنگفتی شوید. باید بتوانید میزان اهرم را به درستی تنظیم کرده و با نکات مختلف آن آشنا باشید.

همچنین اطلاع و تسلط بر انواع سفارش‌هایی که در بخش‌های قبل به آن‌ها اشاره کردیم بسیار مهم و حیاتی‌ست. باید کارکرد هر یک را دانسته و با آگاهی کامل نسبت به ثبت هر یک از آن‌ها اقدام کنید. دستورات تنظیم این سفارشات را باید بشناسید و تاثیر هر یک را بر معامله‌ی خود بدانید وگرنه ممکن است کل سرمایه خود را ظرف مدت کوتاهی در این پلتفرم از دست بدهید.

هر آن چیزی که باید در مورد بیت کوین بدانید

این روزها افراد بسیاری در خصوص ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین حرف می‌زنند. اما این ارز دیجیتال واقعاً چیست و چگونه به وجود آمده است؟ آیا این ارز دیجیتال توسط افراد یا گروهی کنترل می‌شود؟ سازنده‌ی بیت کوین چه کسی‌ست و هدف او از ساختن این ارز چه بوده است؟ همچنین برای افرادی که در کشور ما با این مقوله برخورد می‌کنند یکی از سوال‌ها این است که بیت کوین حلال یا حرام است؟

این‌ها سوالاتی هستند که ذهن افرادی را که به تازگی با ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین آشنا می‌شوند به خود درگیر می‌کند. در ادامه قصد داریم تا آن‌جا که ممکن است به ساده‌ترین شکل پاسخ این سوالات را بدهیم تا به یک دید کلی و جامع از بیت کوین و مسائل مربوط به آن برسید.

http://ostanha.tabnak.ir/fa/news/930816/%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

بیت کوین چگونه به وجود آمد؟

شاید اگر کمی در زمان به عقب برویم می‌بینیم که کمی قبل‌تر منابع زیادی برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها در دسترس نبود. اما امروزه به لطف وجود منابع و رسانه‌های آموزشی همچون آکادمی امید فدوی و سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توانید در صورت نیاز حتی آموزش‌های لازم در این زمینه را ببینید و در این عرصه شروع به سرمایه‌گذاری و کسب درآمد کنید.

شاید زمانی که برای اولین بار صحبت از بیت کوین به میان آمد، کسی فکرش را نمی‌کرد که روزی شاهد ارز دیجیتال دلار هم باشیم و بیت کوین دیگر ارزهای رایج را کنار زده و ارزشی بیش از تمام آن‌ها پیدا کند. بیت کوین را می‌توان یک پول الکترونیکی معرفی کرد. شما به راحتی می‌توانید با این پول خرید کنید و آن را به هر جا که می‌خواهید بفرستید و به هر کس که می‌خواهید بدهید.

این ارز دیجیتال همواره با کلمات خاصی همراه است. یکی از این کلمات «غیرمتمرکز» است. غیرمتمرکز بودن بیت کوین به این معناست که توسط افراد یا گروه خاصی کنترل نمی‌شود. اما آیا مگر ممکن است که کسی این ارز را کنترل نکند؟ بیایید ببینیم معنای این حرف چیست؟

http://ostanha.tabnak.ir/fa/news/930816/%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

بیت کوین چگونه کنترل می‌شود؟

در زمان بررسی ارز دیجیتال دلار، یورو، ریال و دیگر ارزهایی را که می‌شناسید فراموش کنید و سعی نکنید آن را با دانشی که پیش از این داشته‌اید بررسی کنید. ارزهای رایج امروزی اغلب در اختیار دولت‌ها و حکومت‌ها هستند و این قدرت‌ها ارزش و نحوه‌ی عرضه‌ی آن‌ها را تعیین می‌کنند. اما بیت کوین توسط افراد یا گروه‌های خاصی کنترل نشده و در واقع هر کس وارد شبکه‌ی آن می‌شود مقید به پذیرفتن قوانین آن است. قوانین موجود در شبکه‌ی بیت کوین به شکل کدهای برنامه‌نویسی ایجاد شده‌اند و افراد می‌توانند آن‌ها را ببینند.

البته کم پیش نمی‌آید که برخی ادعاهایی نظیر این‌که بیت کوین توسط یک گروه مخفی در حال کنترل است را طرح کنند. این ادعاها تنها مباحثی بی پایه و اساس هستند و با هیچ منطقی نیز جور در نمی‌آیند.

در شبکه‌ی بیت کوین افراد مختلفی در حال فعالیتند. اولین گروه فعال در این شبکه، ماینرها یا کسانی هستند که در حال استخراج این ارز هستند. در کنار این افراد می‌توان به توسعه‌دهندگان اشاره کرد. کسانی که به صورت کاملاً داوطلبانه در حال توسعه و بهبود سیستم نرم‌افزاری بیت کوین هستند و گروه دیگر نیز نودهای شبکه یعنی دستگاه‌هایی که به این شبکه وصل شده‌اند.

این گروه‌ها هر کدام بخشی از وظایف را بر عهده دارند و مسئولیت بقای بیت کوین و ایجاد تغییرات مختلف بر عهده‌ی آن‌هاست. به طور خلاصه می‌توان گفت ماینرها نقش تایید تراکنش‌ها را در این شبکه بر عهده دارند، توسعه‌دهندگان در حال ارتقای پیوسته‌ی نرم‌افزارهای شبکه و قابلیت‌های آن هستند و نودها نیز همان‌طور که گفته شد به شبکه متصل بوده و به عنوان حافظه‌های نگه‌داری تاریخچه‌ی تراکنش‌ها عمل می‌کنند.

اما هدف از تمام این کارها چیست؟

بیت کوین اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد فضایی امن برای انتقال و یا ذخیره‌ی سرمایه است. با داشتن بیت‌کوین شما کنترل کامل سرمایه‌ی خود را خواهید داشت و تنها با داشتن کلید آن می‌توانید هر زمان که خواستید آن را خرج کنید.

همچنین بیت کوین مشکل دوبار خرج کردن را نیز حل کرده است و این مسئله به این طریق امکان‌پذیر است که تراکنش‌ها توسط تمام اعضا قابل بررسی است و نمی‌توان خرج شدن بخشی از آن را مخفی و پیش از انتقال آن دوباره از آن استفاده کرد.

بیت کوین را چه کسی اختراع کرد؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با وجود این همه صحبت که از بیت کوین و مطالب مربوط به آن می‌شود، فرد یا افراد ابداع کننده‌ی آن هنوز ناشناس هستند. این فرد یا گروه که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می‌شود، مقاله‌ای را که در آن از نوعی پول الکترونیکی جدید صحبت به میان آمده بود به متخصصان علم رمزنگاری ارسال کرد.

شبکه‌ی بیت کوین در سال 2009 شروع به کار کرد. در آغاز کار گروه ناشناس مورد نظر هنوز در حال فعالیت در این عرصه بود، اما بعدها یعنی در اواخر سال 2010 دیگر خبری از او یا آن‌ها نشد. هویت این گروه با این‌که چیزی در حدود ده سال از زمان شروع به کار این ارز می‌گذرد فاش نشده است.

این مسئله باعث شده است افراد حدس‌های زیادی را در این زمینه مطرح کرده و ساخت بیت کوین را به شرکت‌های مختلف و حتی دولت‌های متعددی نسبت دهند. علاوه بر این‌ها افراد مختلفی در طول این مدت مدعی بوده‌اند که ساتوشی ناکاموتو هستند، اما هیچ چیزی برای اثبات این موضوع نداشته‌اند.

مزایا و معایب بیت کوین چیست؟

 حال که تا حدودی با ماهیت کلی این ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است مزایا و معایب آن را نیز کمی بیشتر بشناسید. برخی از معایب این ارز دیجیتال به صورت کلی و برای همه‌ی افراد در همه‌جای جهان مشترک بوده و بخشی از آن‌ها مسائلی هستند که افراد در کشور ما با آن‌ها مواجهند. برای مثال از معایب مهم سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین دردسرهای ناشی از تحریم‌هاست. همچنین بحث بر روی آن که بیت کوین حلال یا حرام است نیز هنوز ادامه داشته و این خود گاهی مسائلی ایجاد می‌کند.

مزایای بیت کوین:

  • شما در تجارت و کار با بیت کوین نیازی به پرداخت هزینه و کارمزد به هیچ کسی ندارید و مبلغ مورد نظرتان را به صورت مستقیم برای هر کسی که می‌خواهید انتقال می‌دهید.
  • به راحتی قابل خرید و فروش است. در واقع تقریباً هر زمان که بخواهید می‌توانید بیت کوین را به ارزی دیگر تبدیل کنید.
  • یکی از مشکلات افراد در کشورهای مختلف انتقال پول به خارج از مرزهای کشور است. این امکان به کمک بیت کوین فراهم شده است که به راحتی بتوانید مبالغی با حجم بالا را بدون پرداخت کارمزد زیاد منتقل کنید.
  • بیت کوین قابل مسدود شدن از سود نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی نیست.
  • امنیت بالا

معایب:

  • به دلیل عدم وجود کنترل بر روی این ارز به راحتی از آن برای خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر و دیگر کارهای غیرقانونی استفاده می‌شود.
  • نوسانات زیاد قیمت
  • حملات سایبری از سوی هکرها به افراد یکی از روش‌هایی‌ست که می‌تواند به اخاذی از قربانیان بیانجامد. مشکل این‌جاست که این افراد به دلیل درخواست بیت‌کوین قابل ردیابی نیز نیستند.
  • نقض کپی‌رایت: به کمک بیت‌کوین سرویس‌های دانلود غیرمجاز می‌توانند به راحتی با هزینه‌ی کم و از طریق بیت‌کوین کارشان را ادامه دهند.

امید فدوی کیست؛ کسب درآمد دلاری با ورود به دنیای بلاک چین

بازار کسب و کار های اینترنتی در چند سال گذشته در تمام نقاط دنیا پیشرفت چشمگیری داشته است و می توان گفت برای بسیاری از افراد، خرید های اینترنتی جای خرید های حضوری را گرفته است. از دلایل اصلی این اتفاق می توان به سرعت بیشتر در انجام سفارش و همچنین امکان مقایسه کالاهای مشابه به صورت بسیار ساده اشاره کرد. البته این نوع از کسب و کار صرفا به محصولات فیزیکی اختصاص ندارد و محتواهایی که به صورت دیجیتال برای فروش گذاشته می شوند هم طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این تحول در کسب و کار های اینترنتی صرفا به کشور های پیشرفته دنیا اختصاص ندارد و در ایران هم شاهد این انقلاب هستیم به طوری که در چند سال گذشته فروشگاه ها و کسب و کار های بسیار زیادی بر روی بستر اینترنت شکل گرفته اند و موفق شده اند خود را در بین مردم جا انداخته و درصد قابل توجهی از گردش های مالی را به خود اختصاص دهند. 

در این میان افراد بسیاری هستند که به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستند و می خواهند برای خود در این بازار تقریبا نوپا و جدید جایی باز کنند.

نکته مهم در این زمینه این است که این نوع از کسب و کار با اینکه در مقایسه با سایر بازار ها عمر کمتری دارد اما برای ورود به آن نیاز به برخی مهارت ها هست تا بتوانید در آن موفق شده و درآمد داشته باشید. یکی از افراد موفق در این زمینه امید فدوی است که با تجربه چندین ساله در کسب و کار های اینترنتی موفق شده است تا خودش را به عنوان فرد پیشتاز در این زمینه ثابت کند. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم داشت به زمینه فعالیت امید فدوی و با کسب و کار او بیشتر آشنا خواهیم شد. 

https://khabarpu.com/rp/1609757898.htm 


نگاهی به فعالیت های امید فدوی در چند سال گذشته

فعالیت رسمی امید فدوی در کسب و کار های اینترنتی از سال ۹۲ شروع شده است اما در سال ۹۷ بود که با راه اندازی وب سایت آکادمی امید فدوی رنگ بوی جدید و البته بسیار جدی به خود گرفت. این آکادمی به طور اختصاصی به آموزش فناوری بلاک چین و موضوعات مربوط به آن اختصاص دارد. این فناوری که بسیاری از آن به عنوان یک انقلاب یاد می کنند در چند سال گذشته به حد زیادی فراگیر شده است و روزانه به تعداد کمپانی ها و شرکت هایی که از این فناوری استفاده می کنند افزوده می شود. این فناوری در کنار کارآمد بودن، فواید بسیار زیاد دیگری نیز برای افراد علاقه مند دارد. همان طور که پیش تر گفتیم، در چند سال گذشته شرکت های زیادی فعالیت های خودشان را بر بستر بلاک چین شکل داده اند و طبیعی است که فرصت های شغلی بسیاری برای افراد متخصص در این زمینه ایجاد شده است. در ایران نیز حدودا سه سالی می شود که شرکت های مختلف پتانسیل بسیار بالای این فناوری را شناسایی کرده و به مرور در حال ورود به آن هستند. اگر شما فردی علاقه مند به تکنولوژی و فناوری های روز دنیا هستید و می خواهید به یک فرد متخصص در این زمینه تبدیل شوید پیشنهاد می کنیم سری به آکادمی امید فدوی بزنید و از مطالب و ویدیوهای کاملا رایگان آن استفاده کنید و خودتان را برای ورود به این حوزه آماده کنید.

https://khabarpu.com/rp/1609757898.htm


فعالیت های دیگر امید فدوی در حوزه کسب و کار اینترنتی

فعالیت های امید فدوی در زمینه بلاک چین صرفا به ارائه مطالب و مقالات عمومی در این زمینه اختصاص ندارد و آموزش های تخصصی نیز در این آکادمی به کاربران علاقه مند ارائه می شود. همان طور که اشاره کردیم مشاغل بسیاری برای افرادی که با این زمینه آشنایی دارند به وجود آمده است اما تنها راه کسب درآمد از بلاک چین از طریق کار کردن برای کمپانی ها نمی باشد و راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید به راحتی و حتی در خانه خود و تنها با استفاده از یک کامپیوتر یا موبایل به کسب درآمد مشغول شوید. راه های کسب درآمد از با استفاده از فناوری بلاکچین شاید به نظر ساده بیایند اما قطعا برای استفاده از آن ها نیاز به دریافت مشاوره و کسب اطلاعات لازم و حیاتی در این حوزه وجود دارد. در آکادمی امید فدوی علاوه بر آن که مقالات عمومی در زمینه بلاک چین به صورت رایگان برای تمام کاربران قرار گرفته است، افراد علاقه مند به بخش های تخصصی این حوزه می توانند از پکیج های آموزشی و همچنین پکیج مشاوره استفاده کنند تا بتوانند ورود موفقی را این زمینه داشته باشند.

 

البته در بخش کسب و کار های اینترنتی، امید فدوی با درک نیاز کاربران چندین وب سایت دیگر را نیز راه اندازی کرده است که تمامی آن ها در زمینه خود جزو برترین ها به شمار می روند. به عنوان یک نمونه موفق دیگر می توان به وب سایت «نیو تخفیف» اشاره کرد. این وب سایت به طور روزانه، آخرین و جدیدترین کد های تخفیف فروشگاه های مختلف را برای کاربران قرار می دهد و در بین وب سایت های فعال در زمینه از رتبه و اعتبار بسیار خوبی برخوردار است. 

 

مهم ترین دستاوردها

در این قسمت می خواهیم نگاهی داشته باشیم به مهم ترین مدارک و دستاوردهای امید فدوی در مدت زمان فعالیتش در حوزه کسب و کار های اینترنتی 

  • همکاری با پلتفرم های برتر آموزشی کشور همچون فرانش ، دانشجویار ، تاپ لرن ، داناپ ، ایران آکادمی و …
  • مشاور و مدرس راه اندازی کسب و کار اینترنتی با استفاده از وردپرس و سئو آن
  • برگزارکننده 7 دوره حضوری کلاس های وردپرس و سئو
  • دارای گواهی بین المللیCrypto Mastery ازAustralian Universal Academy استرالیا
  • دارای گواهینامه مجمع جهانی تجارت الکترونیک
  • دارای گواهینامه بین المللی آکادمیIQS انگلستان و آکادمی نیکان دوره SEO
  • دارای گواهینامه بین المللی آکادمیANCCP ایتالیا و آکادمی نیکان دوره Google AdWords & Google Analytics
  • دارای گواهینامه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوره Advance Speech Workshop & Speech Workshop
  • دارای مدرک کارشناسی IT

 

سخن پایانی

در پایان امیدواریم با مطالعه این مطلب و درک هرچه بهتر فناوری بلاک چین و فرصت بی نظیری که در اختیار کاربران قرار داده است، در صورتی که علاقه داشتید، شانس خود را برای ورود به این حوزه امتحان کنید چون تغییر اجتناب ناپذیر است و طی سال های آینده صحبت های زیادی را از فناوری بلاک چین و ورود کسب و کارهای اینترنتی به این حوزه خواهید شنید.

دلیل اصلی این موضوع هم این است که با استفاده از این فناوری بازدهی افزایش قابل توجهی پیدا می کند. به عنوان نمونه شرکت وال مارت با استفاده از بکارگیری این فناوری سرعت و دقت رهگیری مرسولات خود را که قبلا چندین روز زمان می برد، بسیار سرعت بخشید.

فراموش نکنید که یکی از جذاب ترین فواید بلاک چین برای ایرانیان امکان کسب درآمد دلاری می باشد که در چند سال گذشته افراد بسیاری به دنبال این نوع از درآمد بود اند.

چطور با فیوچرز بایننس کار کنیم؟

رکنا: فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال به کمی شانس، به مقدار زیادی اطلاعات و همچنین هوش مالی بالا نیاز دارد.

افرادی مانند امید فدوی با استفاده از همین ویژگی‌ها توانستند نام خود را در این عرصه مطرح کنند

همانطور که باید بدانید در دنیا صرافی‌های بزرگی در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند که بایننس شاید بزرگ‌ترین آن‌ها باشد و به همین دلیل هر چند وقت یک مرتبه شاهد اضافه کردن قابلیت‌های گوناگون به این پلتفرم ترید هستیم.

اگر کمی در مورد این صرافی اطلاعات داشته باشید، یقینا اسم قابلیت فیوچرز بایننس را شنیده‌اید که یک تفاوت قابل توجه نسبت به بخش اصلی صرافی بایننس دارد.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/643165-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

پیش از توضیح آموزش فیوچرز بایننس باید بگوییم این بخش از بایننس در واقع به شما اجازه می‌دهد دست به خرید و فروش بزنید، بدون این که این کار را با ارزهای واقعی انجام دهید.

به عبارت دیگر، سیگنال فیوچرز بایننس که با این شبیه‌سازی‌ها به دست می‌آید به شما اجازه می‌دهد پوزیشن لانگ و شورت بگیرید بدون این که ارز با ارز اصلی خود ضرر یا سود واقعی کنید.

پس در یک کلام اگر بخواهیم خلاصه کنیم، کار با فیوچرز بایننس شما را در دراز مدت به یک تریدر قوی می‌تواند تبدیل کند.

تا انتها با این مقدمه با ما همراه باشید، چون این مطلب را به آموزش فیوچرز بایننس اختصاص دادیم.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/643165-%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%DB%8C%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

چطور با فیوچرز بایننس کار کنیم؟

پیش از این که از این بخش استفاده کنید باید یک حساب معمولی در خود صرافی بایننس داشته باشید. اجازه دهید فرض کنیم چنین حسابی را دارید.

اگر افتتاح حساب در این صرافی را بلد نیستید، سایت امید فدوی به همراه مباحث آموزشی دیگر بهترین مرجع برای آشنایی بیشتر با این صرافی و فعالیت در آن است.

پس از ورود به حساب کاربردی بایننس خود، موس را روی بخش بالای صفحه ببرید و با باز کردن منوی کشویی Futures روی گزینه مشابه کلیک کنید.

قبل از بررسی سیگنال فیوچرز بایننس باید حساب کاربری خود را فعال کنید. برای انجام این کار روی دکمه Open Now در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید تا برای انجام معامله همه چیز مهیا باشد.

نحوه تامین بودجه حساب کاربری فیوچرز بایننس

مرحله بعدی این مطلب آموزش فیوچرز بایننس تامین بودجه حساب کاربری شما است. برای این کار باید وجوه خود را به کیف پول صرافی خود و کیف پول فیوچرز (کیف پولی که در فیوچرز بایننس استفاده می‌شود) انتقال دهید.

برای این کار، روی گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید و با تعیین مبلغ مورد نظر و تایید انتقال، آن را فورا به کیف پول فیوچرز خود انتقال دهید.

بخش‌های مختلف حساب فیوچرز بایننس

پیش از بررسی سیگنال فیوچرز بایننس باید با تمام بخش‌های صفحه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید آشنا باشید.

اجازه دهید آن‌ها را با جزئیات بیشتر توضیح دهیم.

  1. این بخش شاید مهم‌ترین قسمت صفحه فیوچرز بایننس باشد. در این بخش می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:
  • در این قسمت با بررسی اهرم خود می‌توانید آن را تنظیم کنید (به صورت پیشفرض روی 20 برابر).
  • مقدار قیمت مارک (نشان شده) را ببینید (سرنوشت حساب شما به همین قیمت بستگی دارد)
  • نرخ سود مورد انتظار را ببینید.
  • موقعیتتان را در صف عدم نفوذ خودکار (auto deleverage) بررسی کنید (زمان بررسی سیگنال فیوچرز بایننس و نوسانات به این بخش زیاد دقت کنید). 
  • روی داده‌های 24 ساعته بازار مانند تغییرات و حجم نظارت داشته باشید.
  1. این نمودار معاملات شما است. در گوشه بالا سمت راست همین صفحه می‌توانید نمودار اصلی را ببینید یا اگر روی دکمه Depth کلیک کنید، نمایش تصویری از زمان واقعی عمق سفارش فعلی به دست آورید.
  2. در این بخش می‌توانید روی فعالیت تجاری خود مدیریت داشته باشید. مدرسی مانند امید فدوی در آموزش فیوچرز بایننس به شما خواهد گفت که در این صفحه تب‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید وضعیت فعلی موقعیت‌ها، تعادل سود، سفارشات باز فعلی و اجرا شده قبلی را ببینید. به‌طور کلی یک تاریخچه از معاملات و تجارت کامل را برای یک دوره مشخص به دست آورید.
  3. این بخش به شما اجازه وارد کردن سفارشات گوناگون و تست انواع گوناگون سفارش را می‌دهد. همچنین می‌توانید سطح هزینه خود را نظارت کنید و وجوه را از حساب بایننس به این جا منتقل دهید.
  4. از این بخش می‌توانید اطلاعات سفارش و نمودار عمق سفارش را که همزمان در حال انجام است، ببینید. همچنین از گوشه سمت راست بالای این صفحه دقت سفارش را تنظیم کنید (به صورت پیشفرض روی 0.01).
  5. این بخش تاریخچه‌ای از معاملات بایننس فیوچرز شما نشان می‌دهد.
  6. این قسمت برای خروج از فیوچرز بایننس در نظر گرفته شده است و همچنین از آن جا می‌توانید به سوالات رایج در مورد این بخش، بررسی تاریخچه نرخ سود و مانده حساب صندوق بیمه دسترسی داشته باشید.

چطور اهرم را در فیوچرز بایننس تنظیم کنیم؟

شما به کمک این اهرم که موقعیت آن را در تصویر و توضیحات بالا مشخص کردیم، می‌توانید به صورت دستی قدرت نفوذ خود را تنظیم کنید.

برای این کار بالای صفحه بروید و روی جعبه زرد کلیک کنید تا مقدار قدرت نفوذ فعلی خود را ببینید. میزان قدرت نفوذ مورد نظر خود را تایپ کنید و روی عبارت Confirm برای تایید آن کلیک کنید.

قابل به ذکر است هرچه مقدار دارایی بیشتری داشته باشید، مقدار قدرت نفوذی که قادر به استفاده از آن هستید نیز کمتر خواهد بود. بنابراین، هرچه وجوه شما کمتر باشد، اهرمی که می‌توانید استفاده کنید بیشتر خواهد بود.

نکته دیگر که تنها یک فرد حرفه‌ای مانند امید فدوی به شما خواهد گفت این است که زمانی قدرت نفوذ بیشتر را انتخاب می‌کنید، در واقع ریسک از بین رفتن حساب خود را نیز افزایش می‌دهید.

بنابراین به عنوان مهم‌ترین نکته مطلب آموزش فیوچرز بایننس فراموش نکنید اگر یک تریدر مبتدی هستید، روی مقدار اهرمی که استفاده می‌کنید دقت بالایی داشته باشید.

انواع سفارش در فیوچرز بایننس

در این پلتفرم می‌توانید از بین 6 نوع سفارش زیر انتخاب کنید.

سفارش محدود (لیمیت اوردر)

سفارشی است که پس از تعیین یک قیمت مشخص آن را در لیست سفارش قرار می‌دهید. در این نوع سفارش معامله تنها زمانی انجام خواهد شد که قیمت بازار به حد تعیین شده شما برسد.

سفارش بازار (مارکت اوردر)

این سفارش برای خرید یا فروش با توجه به بهترین قیمت موجود است. زمان ثبت این سفارش، هزینه‌هایی را به عنوان خریدار بازار پرداخت می‌کنید.

سفارش استاپ لیمیت (Stop Limit)

برای درک بهتر این سفارش باید قیمت توقف و قیمت محدود را بشناسید. قیمت توقف به عبارت ساده قیمتی است که سفارش محدود را تحقق می‌بخشد و قیمت محدود، قیمت سفارش محدود مورد هدف شما است. به عبارت دیگر، زمانی که قیمت توقف شما محقق شد، سفارش محدود فورا در لیست سفارش گذاشته خواهد شد.

سفارش استاپ مارکت

تفاوت این سفارش با استاپ لیمیت در این است که زمان تحقق قیمت توقف، سفارش بازار ایجاد خواهد شد.

سفارش تیک پروفیت لیمیت (سود حدود)

این سفارش برای مدیریت ریسک و قفل سود در سطوح مشخص شده است. در این سفارش مانند استاپ لیمیت شامل قیمت هدف و قیمت محدود خواهد شد. تفاوت اصلی بین این دو، استفاده از تیک پروفیت لیمیت برای کاهش موقعیت‌های باز است.

نکته مهم این است که سفارش تیک پروفیت لیمیت تا زمانی فعال خواهد بود که آن را به صورت دستی لغو نکردید.

سفارش تیک پروفیت مارکت (سود بازار)

این سفارش نیز مانند سفارش قبل یک قیمت هدف دارد. زمانی که این قیمت تحقق یافت، این سفارش در بازار ایجاد خواهد شد.

در پایان باید تاکید کنیم درک سیگنال فیوچرز بایننس یا یادگیری اصولی آن بسیار گسترده‌تر از این مطلب است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما یک مشاور قدرتمند مانند امید فدوی در کنار خود داشته باشید یا از مباحث و پکیج‌های آموزشی جامع سایت او استفاده کنید.

آیا می‌دانید کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟

وقتی پای سرمایه گذاری (در هر زمینه‌ای که باشد) به میان می‌آید، یعنی یک آینده مبهم و پر از احتمال در کار است. اگر این طور نبود همه‌ی افراد به راحتی در هر کجا که سرمایه‌گذاری می‌کردند به سود رسیده و کسی در هیچ زمینه‌ای متضرر نمی‌شد. این موضوع در خصوص رمزارزها نیز صادق است. بازار ارزهای دیجیتالی نیز پر از فراز و نشیب است و اگر کسی ادعا کند می‌تواند آینده یک ارز را به طور دقیق پیش بینی کند، یعنی یک جای کار می‌لنگد.

این روزها افراد زیادی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزهای دیجیتالی هستند. بازار رمز ارزها روز به روز داغ تر می‌شود و افراد برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن به دنبال شناخت بهترین ارز هستند. در واقع سوال همه این است که «کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟». به دنبال یافتن این پاسخ ایده‌ها و پیش‌بینی‌های مختلفی ارائه شده است. برای رسیدن به پاسخ دقیق‌تر این سوال در خدمت جناب آقای امید فدوی متخصص حوزه ارزهای دیجیتال و یکی از مدرسان موفق این عرصه هستیم. بدون مقدمه برویم سر اصل مطلب.

https://www.entekhab.ir/fa/news/590202/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

جناب فدوی، آیا آینده رمز ارزها قابل پیش بینی است؟

همان طور می‌دانید وقتی پای سرمایه گذاری (در هر زمینه‌ای که باشد) به میان می‌آید، یعنی یک آینده مبهم و پر از احتمال در کار است. اگر این طور نبود همه‌ی افراد به راحتی در هر کجا که سرمایه‌گذاری می‌کردند به سود رسیده و کسی در هیچ زمینه‌ای متضرر نمی‌شد. این موضوع در خصوص رمزارزها نیز صادق است. بازار ارزهای دیجیتالی نیز پر از فراز و نشیب است و اگر کسی ادعا کند می‌تواند آینده یک ارز را به طور دقیق پیش بینی کند، یعنی یک جای کار می‌لنگد.

اما این به آن معنا نیست که ما نمی‌توانیم هیچ نظری در این خصوص داشته باشیم. برای مثال پارامترهای مختلفی در خصوص هر ارز وجود دارد که می‌توانید با تحلیل آن به پاسخ این سوال که آینده یک رمز ارز چگونه خواهد بود پی ببرید.

اگر ممکن است برایمان مثالی در خصوص این تحلیل‌ها بزنید

بسیار خب. یکی از مهم ترین و کارآمدترین پارامترهای هایی که در بررسی یک ارز می‌توان به آن توجه کرد، دامیننس است. برای مثال اگر شما بخواهید میزان مقبولیت بیت کوین را در بازار ببینید و سیر تغییر قیمت آن را بررسی کنید می‌توانید به سراغ دامیننس بیت کوین بروید.

از آن‌جایی که ممکن است مخاطبان عزیز اطلاع چندانی از این اصطلاحات نداشته باشند، اجازه دهید توضیح کوتاهی در خصوص دامیننس ارائه کنم. دامیننس در لغت به معنای تسلط است. در زمینه ارزهای دیجیتال دامیننس به تعبیری به تلسط و سلطه‌ی آن ارز بر بازار ارزهای دیجیتال گفته می‌شود. در یک توضیح ساده می‌توان گفت دامیننس بیت کوین میزان سهمی‌ست که این ارز در بازار سرمایه ارزهای دیجیتال دارد. (بر حسب درصد).

https://www.entekhab.ir/fa/news/590202/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

چگونه می‌توانیم با بررسی دامیننس بدانیم آینده کدام ارز دیجیتال بهتر است؟

برای این کار به نمودار تغییر دامیننس یک رمز ارز نگاه کنید. این نمودار یا در حال افزایش است، یا دارد کاهش پیدا می‌کند و یا تغییرات چشم‌گیری ندارد. حال تصور می‌کنید هر کدام از این حالات چه تاثیری بر قیمت آن ارز خواهد داشت؟

بسیار ساده است. زمانی که دامیننس یک ارز دارد کاهش پیدا می‌کند، یعنی از حجم آن ارز در بازار کم شده و در واقع سرمایه‌گذاران در حال فروش آن هستند. در چنین شرایطی با کمی بررسی می‌توان به این نتیجه رسید که محبوبیت آن ارز به هر دلیلی در حال پایین آمدن است و می تواند سبب کاهش قیمت آن شود.

این مسئله در خصوص بالا رفتن نیز به صورت عکس صادق است و افزایش دامیننس می‌تواند رشد قیمت را به همراه داشته باشد.

در واقع آقای امید فدوی آن‌چه من برداشت کردم این است که ما با بررسی یک نمودار به نام دامیننس می‌توانیم بفهمیم آینده کدام ارز دیجیتال بهتر است و سرمایه‌گذاری مطمئنی انجام دهیم، درست است؟

نه کاملاً. مسئله این است که نمودار دامیننس تنها نمودار و تنها اطلاعاتی نیست که باید تحلیل شود. قیمت یک ارز به عوامل مختلفی وابسته است. اما بگذارید پیش از آن‌که بیش از این در خصوص آینده‌ی یک ارز دیجیتال و نحوه‌ی پیش بینی آن صحبت کنیم یک موضوع را شفاف بیان کنم. «آینده» عبارتی نسبتی‌ست که به یک دقیقه تا ده‌ها سال بعد دلالت دارد. پس بهتر است بدانیم داریم در خصوص چه بازه‌ی زمانی‌ای بحث می‌کنیم.

بد نیست بدانید که امروزه خرید و فروش‌ها و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال به صورت ساعتی، روازنه، هفتگی و در ابعادی با این حجم انجام می‌شوند. خرید ارز دیجیتال مثل خرید ملک نیست که حتماً آن را بگذارید برای چند سال بعد. از این رو می‌توان به صورت مقطعی نیز تغییر قیمت ارزها را پیش بینی کرد و شاید حدس‌هایی در زمینه‌ی آینده‌ی بلند مدت آن‌ها ارائه کرد. در کنار این موضوع البته گاهی ممکن است سرمایه‌گذاری بلند مدت چند ساله بر روی یک ارز نیز شما را به سود قابل توجهی برساند.

پیشنهاد می‌کنیم برای درک بیشتر موضوع کمی درباره روند تغییرات چند ارز دیجیتال برایمان بگویید

بله حتماً. پس اجازه دهید به صورت مجزا چند ارز را نام برده و وضعیت فعلی و احتمالاتی را که هم اکنون می‌توان در خصوص آن‌ها بیان کرد بررسی کنیم. برای شروع به بیت کوین می‌پردازیم.

بیت کوین همچنان اولین ارز دیجیتال در رنکینگ این ارزهاست. این ارز به دلیل ویژگی‌های مثبت زیادی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و گزینه‌ای بسیار امن برای سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. احتمال می‌رود که این ارز همچون گذشته روند صعودی خود را حفظ کند. همچنین در طول زمان اتفاقات و برنامه‌هایی می‌تواند تغییری ناگهانی در قیمت بیت کوین ایجاد کند.

برای مثال هاوینگ رویدادی‌ست که در آن میزان استخراج بیت کوین به مراتب سخت‌تر از قبل می‌شود. می‌توان گفت با هر بار تجربه‌ی این رویداد در این ارز دیجیتال شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. سرمایه گذاران بلند مدت بیت کوین اغلب تجربه‌ی سود داشته‌اند و کم پیش می‌آید کسی با سرمایه‌گذاری اصولی و منطقی در بیت کوین ضرر کرده باشد.

دیگر ارز دیجیتال که دوست دارم از آن حرف بزنیم اتر است. اتر توانسته است جایگاه دوم را در بین ارزهای دیجیتال برای خود نگه دارد. این ارز زمانی به قیمت 1400 دلار رسیده بود و بعد از آن شاهد سقوط آن بودیم. برای پیش بینی آینده اتر می‌توان به نکات و اتفاقات مهمی که برای اتریوم افتاده است نگاه کنیم.

برای مثال راه اندازه اتریوم 2.0 می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت اتر باشد.

آیا می‌توان روش‌های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و انواع تحلیل ها را یاد گرفت؟

جالب است، این سوالی‌ست که همه می‌پرسند. چرا که نه؟ همه‌ی ما توان یادگیری مهارت‌های مختلف را داریم. در بازار ارزهای دیجیتال نیز شما برای سرمایه گذاری به برخی مهارت‌ها از جمله مهارت در انجام تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال نیاز دارید.

اما اگر افرادی بخواهند در زمینه سرمایه گذاری کار خود را شروع کنند و هنوز مهارت و دانش کافی ندارند، بهتر است اصلا وارد این حوزه نشوند چون با چند اشتباه ساده ممکن است کل دارایی خود را از دست بدهند و این بازار با سایر بازارهای مالی متفاوت است.